سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۵۶
کد خبر: ۹۹۰۸۶
|
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۰
معرفی و بررسی کتاب دانه‌های انار در مزار شهدای گمنام تهرانسر برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، کتابخانه مسجد النبی(ص) به مناسبت فرارسیدن ماه محرم نشست معرفی و بازخوانی کتاب دانه‌های انار «نوشته آزاده سرافراز حسین کرمی» را روز پنجشنبه ۲۲ شهریور با حضور نویسنده کتاب و جواد کامور بخشایش مدیر دفتر ادبیات دفاع مقدس در محل مزار شهدای گمنام تهرانسر برگزار کرد.
  
کرمی در این نشست در خصوص انتشار خاطرات خود گفت: کتاب «دانه‌های انار» شامل ۱۲ فصل است که به خاطراتم در دوران اسارت از سال ۵۹ تا ۶۹ درباره دفاع مقدس و اسارت می پردازد.
 
کرمی در مقدمه کتاب آورده؛ بارها و بارها در خصوص نوشتن خاطرات دوران اسارتم تصمیم گرفتم؛ اما انگیزه کافی برای این کار نداشتم. زیرا اگر قرار بود خواندن آن باعث سرگرم شدن تعدادی از خوانندگان شود، عوامل سرگرم کننده بسیار، از کتب مختلف تا سایت های متعدد و رسانه های صوتی و تصویری، برای این کار وجود دارد.  به همین دلیل، به رغم اینکه برخی مطالب را در اسارت روی تکه کاغذهایی یادداشت کرده بودم، ضرورتی برای نوشتن احساس نمی کردم. اما وقتی شنیدم مُرادم به هم بندانم توصیه کرده که خاطرات خود را ثبت کنند دریافتم که نوشتن خاطرات اسارت صرفاً داستانی نیست که تعدادی خواننده را سرگرم و آن ها را مشغول کند. روایت اسارت عبرت‌ها و تجاربی دارد که با هزینه‌‌های بسیار به دست آمده و ثبت نکردن آن شاید مسئولیت داشته باشد.
 
در ادامه این نشست بخشایش مدیر دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری و مشاور تالیف کتاب «دانه های انار» در معرفی کتاب گفت: این کتاب خاطرات خود نوشت آزاده سرافراز حسین کرمی  رزمنده داوطلب بسیجی است که در سن کم حدود  ۱۳ سالگی به جبهه می‌رود.
 
بخشایش به وجه پژوهشی کتاب نیز اشاره کرد و افزود: این کتاب محدود به خاطره نگاری بر اساس خاطراتی که در ذهن آقای حسین کرمی بوده نیست، بلکه سبک پژوهشی که انتخاب کرده باعث شده است از اسناد و دست نوشته‌ها، عکس‌ها و یادداشت‌های به جامانده از آن دوران در کتاب به عنوان افزوده‌های پژوهشی استفاده شود و در واقع روایتی تاریخی و اسنادی از سال‌های زندگی اسرارت ایشان نگاشته شده است.
 
در پایان این نشست ضمن خوانش بخش‌هایی از کتاب، توسط حسین کرمی راوی و نویسنده کتاب با حضور رزمندگان دفاع مقدس از نویسنده کتاب تقدیر شد.
 
  
انتشارات سوره مهر این کتاب را در ۶۱۴ صفحه، قطع رقعی و با قیمت ۴۰ هزار تومان روانه بازار نشر کرده است.
علاقه‌مندان برای اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن 44526462 کتابخانه مسجدالنبی (ص) تماس بگیرند.
نظر شما