شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۳۶
کد خبر: ۹۹۱۲۲
|
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۲
در نشست مربیان خانه‌های کودک شهر تهران انجام شد
با حضور ۲۵۰ نفر از مربیان خانه‌های کودک شهر تهران، نشست آموزشی و آشنایی با کتاب‌های جدید در آستانه بازگشایی مدارس برگزار شد.
آموزش تدریس کتاب‌های جدید و اعطای اعتبارنامه‌های آموزشیبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در نشست مربیان خانه‌های کودک شهر تهران که دوشنبه ۲۶ شهریور در فرهنگ‌سرای اشراق برگزار شد، مربیان خانه‌های کودک شهر شکوفه‌ها ضمن آشنایی با نظام و محصولات یکپارچه آموزشی سال تحصیلی ۹۸-۹۷ در کارگاه آموزشی دست‌ورزی محصولات کودک شرکت کردند و با شیوه استفاده از محصولات آموزشی مانند خمیربازی آشنا شدند.

فرصتی برای تعامل و گفت‌وگو
سید نوید برکچیان رییس مرکز مطالعات و آموزش سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران این نشست را فرصتی برای تعامل و گفت‌وگوی نزدیک با مربیان خانه‌ها کودک دانست و گفت: از مهم‌ترین گروه‌های آموزشی، گروه کودک است که در ۷۴ خانه کودک شهر تهران که به «خانه‌های کودک شهر شکوفه‌ها» معروف هستند به کودکان ۴ تا ۶ سال آموزش می‌دهند.

وی با مهم دانستن این گروه آموزشی افزود: مربیان خانه‌های کودک شغل بسیار حساس و مهمی را بر عهده‌ دارند و به همین دلیل تلاش شده است بهترین و کارآزموده‌ترین مربیان برای این گروه سنی انتخاب شوند و همه مربیان خانه‌های کودک در آزمون احراز صلاحیت علمی، مهارتی و اخلاقی شرکت کرده‌اند.

توجه به بیمه و مسائل معیشتی
 برکچیان بیان کرد: به دلیل اینکه استانداردهای آموزشی مربیان خانه‌های کودک برای سازمان فرهنگی هنری بسیار مهم است، امسال دوره‌های آموزشی ضمن خدمت باهدف افزایش دانش و مهارت مربیان برگزار می‌شود.

برکچیان توجه به وضعیت شغلی مربیان خانه‌های کودک را از اولویت‌های سازمان فرهنگی هنری دانست و گفت: خوشبختانه همه مربیان خانه‌های کودک شهر شکوفه‌ها بیمه هستند و امیدواریم در سال جاری در حوزه معیشتی هم اتفاقات خوبی برای آنان محقق شود.

رییس مرکز مطالعات و آموزشی در این نشست برنامه‌ها و تقویم آموزشی خانه‌های کودک شهر شکوفه‌ها را برای حاضران تشریح کرد.

آموزش شیوه تدریس کتاب‌های جدید و اهدای اعتبارنامه

در بخش دوم نشت حمیدرضا کاظمی سرپرست گروه مؤلفان کتاب‌های آموزشی خانه‌های کودک شهر شکوفه‌ها، شیوه‌های تدریس و انتقال مفاهیم این کتاب‌ها را به مربیان آموزش داد.

بخش سوم این نشست هم با حضور کارشناسان محصولات آموزشی آریا برگزار شد که شکل استفاده از وسایل آموزشی مانند خمیربازی را به مربیان آموزش دادند.

همچنین در این نشست اعتبارنامه تدریس مربیان خانه‌های کودک که صلاحیت تدریسشان احرازشده است به آن‌ها اعطا شد.

همزمان با برگزاری نشست آموزشی مربیان خانه‌های کودک شهر شکوفه‌ها، نمایشگاهی از کتاب‌ها و محصولات جدید آموزشی برگزار شد.

نظر شما