پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۳۰
کد خبر: ۹۹۱۳۰
|
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۹
شهردار تهران صبح روز عاشورا در حرم مطهر حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) حضور یافت و به سوگواری ابا عبدالله الحسین (ع) پرداخت. محمد علی افشانی سپس به میدان امام حسین (ع) رفت و نماز ظهر عاشورا را در این میدان به جای آورد.
حضور شهردار تهران در مراسم اقامه نماز ظهر عاشورا در میدان امام حسین(ع)
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، همزمان با فرا رسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی و سالروز به شهادت رسیدن حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش، مراسم عزاداری این دو روز در میدان آیینی امام حسین (ع) با پذیرایی از عزاداران حسینی برگزار شد.

ویژه‌برنامه روز تاسوعا با عنوان «فرات تشنه» روز چهارشنبه ۲۸ شهریور ماه از ساعت ۱۰ آغاز شد و میدان امام حسین (ع) پذیرای دسته‌های عزاداری و هیئت‌های مذهبی بود. این برنامه تا اذان ظهر با سخنرانی و برپایی نماز جماعت ظهر و عصر در محوطه میدان توسط حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی‌فرد امام‌جمعه موقت تهران ادامه داشت.

مراسم عزاداری روز عاشورا با عنوان «مرثیه خورشید» نیز روز پنجشنبه ۲۹ شهریور ماه از ساعت ۱۰ آغاز شد و دسته‌های عزاداری و هیئت‌های مذهبی وارد میدان امام حسین (ع) مشدند و به عزاداری پرداختند. سخنرانی و برپایی نماز جماعت ظهر و عصر توسط حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد امام‌جمعه موقت تهران برنامه بعدی «مرثیه خورشید» بود. محمد علی افشانی شهردار تهران نیز نماز ظهر عاشورا را در این میدان به جای آورد.
 
از ساعت ۱۵ روز عاشورا مراسم «خیمه سوزان» با حضور عزاداران و با مداحی محمد کمیل آغاز شد و تا اذان مغرب ادامه داشت. بعد از برپایی نماز جماعت مغرب و عشا در مسجد امام حسین (ع)، مراسم «شام غریبان» با نواختن نی و اجرای آواز آیینی برگزار شد. نقالی و پرده‌خوانی و مرثیه‌سرایی توسط مداحان اهل بیت (ع) از جمله برنامه‌های شام غریبان در میدان امام حسین (ع) بود.
نظر شما