پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۱۶
کد خبر: ۹۹۱۳۹
|
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۴
در مراکز فرهنگی هنری مناطق ۲۲ گانه تهران؛
ثبت‌نام دوره‌های آموزشی فصل پاییز با هدف ارتقای سطح دانش شهروندان در مراکز فرهنگی هنری مناطق ۲۲ گانه تهران آغاز شده‌ است.
ثبت‌نام دوره‌های آموزشی فصل پاییز آغاز شدبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ دوره‌های آموزشی فصل پاییز با توجه به استقبال و نیاز مخاطبان هر منطقه شهر تهران در چهار عرصه آموزشی شامل: «دین و اخلاق»، «ادب و هنر»، «اجتماعی و فرهنگی» و «مهارت‌های عمومی و عملی» در قالب‌های کلاس‌های آموزشی به‌صورت ترمیک و فصلی برای تمام گروه‌های سنی برگزار می‌شود.

این دوره‌ها با توجه به اهمیت و ضرورت پرداختن به بُعد آموزشی و فرهنگی به جنبه‌های تفریحی و سرگرمی نیز می‌پردازد و برنامه‌هایی چون؛ تهرانشناسی، برنامه‌های صحنه‌ای، ایستگاه‌های ورزشی و.. برگزار می‌شود.

 دوره‌های فصل پاییز در بخش دین و اخلاق دوره‌هایی مانند: حفظ قرآن، فصیح خوانی، تجوید، تفسیر، ترجمه، مفاهیم، شبهه شناسی، احکام و ... است که در مراکز فرهنگی هنری مناطق ۲۲ گانه با کمترین هزینه برگزار می‌شود.
 
این دوره‌های آموزشی در بخش هنری شامل؛ موسیقی، هنرهای تجسمی، صناعی، سنتی و خانگی همچون طراحی، عکاسی، خوشنویسی، موسیقی، قالی بافی، سفالگری، جاجیم، کاشی کاری، سفال نقش برجسته، انواع آشپزی‌ها، متد‌های خیاطی و برگزاری نمایشگاه‌های هنری است.
 
در بخش مهارت‌های عمومی و علمی شامل؛ علوم رایانه (آموزش آفیس، وبلاگ نویسی، اینترنت، میکس، تدوین فیلم، رباتیک)، ورزش، آموزش‌های علمی تحصیلی، آموزش‌های کودکان و ... اشاره کرد.
 
در حوزه ادبی برنامه‌هایی مانند؛ سلسله محافل ادبی شاهنامه و حافظ‌خوانی، انجمن‌های شعر و ترانه، جشنواره ادبی، آموزش داستان‌نویسی، شب‌شعر‌ طنز، مسابقه‌های داستان کوتاه، شعر، کاریکلماتور و ... برگزار می‌شود.
   
در حوزه آموزش‌های اجتماعی و فرهنگی دوره‌هایی همچون؛ مدیریت استرس، تربیت‌بدنی در کودکان، مشاوره‌های فردی در زمینه‌های خانواده، کودک، ازدواج، تربیتی و برطرف‌سازی دروغگویی، بیش فعالی و افسردگی در کودکان و ... را برگزار می‌کند.
 
دوره‌های ویژه کودکان نیز شامل شعر و قصه، خلاقیت، نقاشی کودک، ریاضی ذهنی، اوریگامی، شطرنج، سفال و ساخت هواپیمای گلایدر و‌ ... است.

علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه به مراکز فرهنگی هنری مناطق یا از طریق تماس تلفنی از برگزاری برنامه‌های آموزشی و تفریحی فرهنگ‌سراها و خانه‌های فرهنگ در هر منطقه مطلع شوند.
نظر شما