جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۱۳
کد خبر: ۹۹۱۴۱
|
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۳
نمايشگاه «‌چلچراغ» با هدف معرفی چهل شهيد از شهدای دوران انقلاب اسلامی تا جمعه ۶ مهرماه، در گلزار شهدای بهشت زهرا(س) برپا می‌شود.
آغاز «چلچراغ» همزمان با زنگ دانش‌آموز شهید در گلزار شهدای بهشت زهرا(س)
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، فریده صاعلی رییس فرهنگ‌سرای رضوان درباره نمایشگاه چهل‌چراغ گفت: اين نمايشگاه همزمان با هفته دفاع مقدس در فضايی در حدود ۱۵۰۰ متر مربع مجاور جايگاه تاريخی جلوس امام خمينی(ره) واقع در گلزار شهدای بهشت زهرا(س) برپا شده و دارای بخش‌ها و برنامه‌های مختلف است كه به ارائه آثار مختلف از شهدا می‌پردازد.
 
وی درباره آغاز به کار این ویژه برنامه گفت: این برنامه همزمان با هشتمین زنگ دانش آموز شهید با هدف پاسداشت یاد و خاطره جانفشانی‌های دانش‌آموزان شهید کشور و ۳۶۵۰ شهید دانش آموز شهید آرمیده در گلزار شهدای بهشت زهرا(س) افتتاح می‌شود. 
 
رییس فرهنگ‌سرای رضوان درباره بخش‌های مختلف چلچراغ گفت: برپایی خیمه عزاداری، نمایشگاه محصولات و ادوات جنگی، روایتگری وقایع هشت سال دفاع مقدس، اجرای نمایش‌های خیابانی، تعزیه‌خوانی و سرود خوانی بخش‌های مختلف این برنامه را تشکیل می‌دهند و پیش‌بینی می‌شود این برنامه روزانه با حضور بيش از ۳۰۰ نفر در قالب گروه‌های دانش‌آموزی برگزار شود.

صاعلی در ادامه با اشاره به برگزاری ویژه برنامه «بهشت گردی» گفت: این برنامه با حضور دانش‌آموزان برای زیارت و غبارروبی از مزار شهدای گم‌نام طراحی شده است و علاقه‌مندان همزمان با زیارت قبور متبرک این شهیدان با خواندن عهدنامه با آنان تجدید پیمان می‌کنند. این ویژه برنامه در ۱۰ اجرا با حضور دانش‌آموزان برگزار خواهد شد.

دانش‌آموزان علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند تا روز جمعه ۶ مهرماه به فرهنگ‌سرای رضون مراجعه کنند.

نظر شما