جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۳۸
کد خبر: ۹۹۱۴۴
|
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۱
با آغاز سال تحصیلی جدید ۲۷ عنوان کتاب‌های «قندون» برای تدریس در خانه‌های کودک شهر شکوفه‌ها منتشر شد.
مجموعه ۲۷ جلدی کتاب‌های قندون برای تدریس در خانه‌های کودک منتشر شدبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مجموعه کتاب‌های  آموزشی «قندون» در سال تحصیلی ۹۷-۹۸ در خانه‌های کودک شهر شکوفه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تدریس می‌شود.
 
خانه کودک از جمله مراکز سازمان فرهنگی هنری است که به منظور آموزش کودکان ۴ تا ۶ ساله دایر است. در حال حاضر بیش از ۷۰ شعبه خانه کودک با عنوان شهر شکوفه‌ها زیر نظر سازمان فرهنگی هنری آموزش کودکان را در حوزه‌های شهروندی، اجتماعی و علمی با رویکرد دینی و بومی فعالیت می‌کند.

کتاب‌های آموزشی «قندون» توسط انتشارات نشر شهر و گروه نویسندگان منتشر و تالیف شده است. گروه نویسندگان شامل ۳ عضو اصلی شورای نویسندگان و ۱۲ نفر نویسنده همراه است که همه آنها مولف کتاب‌های آموزشی کودکان هستند.
 
۲۷ عنوان کتاب‌های «قندون» با موضوع‌های؛ علوم، ریاضی، اخلاق، دینی، اجتماعی، بهداشت، هویتی، هنر و خلاقیت، شعر و مجموعه کتاب‌های دعای «دست‌هایی رو به آسمان» تالیف شده است.
 
این کتاب‌ها شامل ۷ عنوان کتاب ویژه گروه سنی چهار سال با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه، ۱۱ عنوان ویژه گروه سنی پنج سال با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه، ۱۱ عنوان ویژه گروه سنی ۶ سال با شمارگان ۳۰۰۰ نسخه منتشر شده است و کتاب کاربرگ «چه روزی؟ چه‌کاری؟» نیز مشترک بین همه گروه‌های سنی است. 
 
این کتاب‌ها شامل مجموعه شهر اخلاق یک برای ۴ ساله‌ها با عنوان «قندک، لباش می‌خنده، شیرین مثل قنده»، مجموعه شهر اخلاق ۲ برای ۵ ساله‌ها با عنوان «قندک شده مرتب، یه بچه‌ی مؤدب»، مجموعه شهر اخلاق ۳ برای ۶ ساله‌ها با عنوان «قندک چه بی‌افاده، لباس پوشیده ساده»، مجموعه کتاب‌های شعر دست‌های رو به آسمان برای سنین ۴ تا ۶ سال، مجموعه شهر ریاضی یک برای ۴ ساله‌ها با عنوان «قندک، چطور می‌تونه اندازه رو بدونه؟»، مجموعه شهر ریاضی ۲ برای ۵ ساله‌ها با عنوان «قندک، چه مهربونه چپ و راست رو می‌دونه»، مجموعه شهر ریاضی ۳ برای ۶ ساله‌ها با عنوان «قندک، عدد می‌دونه می‌شماره دونه دونه»،»، مجموعه شهر علوم یک برای ۴ ساله‌ها با عنوان «قندک، بهار، تابستون، بعدش پاییز و زمستون»، مجموعه شهر علوم ۲ برای ۵ ساله‌ها با عنوان «قندک شده باغبون، گل می‌کاره تو گلدون»، مجموعه شهر علوم ۳ برای ۶ ساله‌ها با عنوان «قندکِ شیرین زبون، چشم و دهان و دندون» تعدادی از کتاب‌های این مجموعه ۲۷ جلدی هستند.


نظر شما