جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۰:۳۹
کد خبر: ۹۹۱۴۶
|
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۱
چهارمین نشست کتاب ماه، مجموعه داستان‌های کوتاه «بلوط‌های وحشی» در عصر سومین روز از مهرماه جاری با حضور نجمه ولی پور نویسنده کتاب و جمعی از علاقه‌مندان به حوزه شعر و ادبیات فارسی برگزار می‌شود.
نقد و بررسی مجموعه داستان‌های کوتاه «بلوهای وحشی»به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، فرهنگ‌سرای سرو  سلسله نشست‌های «کتاب ماه» با هدف ترویج مفاهیم ادبی و ایجاد زمینه‌های علاقه‌مندی جوانان به ادبیات و شعر فارسی، مجموعه داستان کوتاه «بلوط‌های وحشی» را سه‌شنبه سوم مهر با حضور نویسنده کتاب از ساعت ۱۷ در سالن فرهنگ‌سرای سرو به همراه جلسه نقد و بررسی برگزار می‌کند.

مجموعه‌ داستان کوتاه «بلوط‌های وحشی» به قلم «نجمه ولی‌پور» در سال ۱۳۹۶ توسط انتشارات «حدیث قلم» به چاپ رسیده است.

نویسنده با قلم پر احساس و استعاری خود، کوشیده است در لفاف ۲۳ داستان کوتاه، مظاهر سیاسی و مذهبی و عاطفی موجود در جامعۀ معاصرش را با هنر نماد و تمثیل، تصویرپردازی کند.

مخاطبی که با لذت کشف درون‌مایه آشناست، می‌تواند روایت رَونده و متفاوت نویسنده از جهان و قراردادهای جهانی را در لایه‌های پرداخت و توصیفِ «ماهی‌های گندمزار»، «یک مشت بنفشه» و «شالیزار» به تماشا بنشیند.

به تعبیری، چتر سبز و زردی که نویسنده با تأسی از فضاسازی جنگل‌های بلوط و گندمزارهای نامکشوفِ جهان، بر سر داستان‌هایش گسترده است، از سیلان موازی و متقاطع زندگی و مرگ حکایت می‌کند.

فرهنگ‌سرای سرو در نظر دارد با مشارکت کانون ادبیات داستانی سرو، در عصر سومین روز از ماه مهر، به بررسی و تورق تکنیکی دو اثر «صبح عید» و «کانی‌مانگا» از کتاب «بلوط‌های وحشی» بپردازد.

داستان «صبح عید» به روایتی درونی از عواقب فاجعۀ مِنا در ذهن و زندگی قربانیانِ عید قربان سال ۹۴ می‌پردازد و  داستان «کانی‌مانگا»، گوشه‌ای از اسرار پیروزی عملیات مشترک والفجر۴ را که پل رسیدن به کربلاست، به میدان قلم آورده است.

در جلسه نقد و بررسی کتاب «بلوط‌های وحشی»، کارشناس و مجری «غزل بابایی» نویسنده و خالق آثار «راز اثیر» و «مادران چشم به راه» بوده و  منتقدان جوان از جمله زینب روزبهانی ، شعله هُمیلی، مرضیه امامی، لیلا کشاورز،  سید رضا موسوی، فرناز صباپور کاوه هرندی،  منیر محلوجی و مهرداد عادلی نیز حضور دارند که محتوا و ادبیات کتاب را با حضور علاقه‌مندان به چالش خواهند کشید. 

علاقه‌مندان برای شرکت در این برنامه می‌توانند به فرهنگ‌سرای سرو واقع در خیابان ولی عصر(عج)، ضلع شمالی پارک ساعی، کوچه ساعی دوم مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با تلفن گویای 88881879  تماس بگیرند.
نظر شما