پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۱۸
کد خبر: ۹۹۱۵۲
|
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۸
آیین گشایش نمایشگاه «صلح در قاب نقاشی» عصر روز شنبه ۳۱ شهریور در فرهنگ‌سرای شفق برگزار شد.
نمایشگاه «صلح در قاب نقاشی» در نگارخانه شفق گشایش یافتهمزمان با روز جهانی صلح و حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در اهواز، آیین گشایش نمایشگاه «صلح در قاب نقاشی» با حضور حجت نظری عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران، فریدون فربد دبیر جشنواره هنر برای صلح، فرشید یزدانی مدیرعامل انجمن حمایت از حقوق کودکان، الهه خوشنویس عضو هیئت مدیره انجمن حمایت از حقوق کودکان و جمعی از مسئولان فرهنگی عصر روز شنبه ۳۱ شهریور در فرهنگ‌سرای شفق برگزار شد.

در آیین گشایش نمایشگاه «صلح در قاب نقاشی» کودکان و نوجوانان ماده‌های ۳، ۱۷،۱۹،۲۲،۲۳،۲۴،۲۸،۲۹،۳۰ و ۳۱ مفاد پیمان‌نامه حقوق کودکان را قرائت کردند.

لیلا کعبی سرپرست هنری نمایشگاه «صلح در قاب نقاشی» پایه‌گذار آموزش نقاشی بر مبنای اصول مفاد پیمان‌نامه حقوق کودکان است وی درباره این نمایشگاه اظهار داشت: امسال همچون سال‌های گذشته انجمن حمایت از حقوق کودکان با مشارکت فرهنگسرای شفق نمایشگاه نقاشی صلح جهانی شایسته همه کودکان است، با شعار «صلح، آب، امید و نشاط» برپا کرد.

در نمایشگاه «صلح در قاب نقاشی» بیش از ۲۷ اثر با تکنیک گواش در ابعاد ۱۰۰ در ۱۰۰ و ۵۰ در ۷۰ بر روی بوم بر مبنای اصول مفاد پیمان‌نامه جهانی حقوق کودکان با هدف تمرین کودکان برای مشارکت، استقلال فکری، احساس امنیت و ترغیب کودکان به آموزش مفاد پیمان‌نامه حقوق کودکان به نمایش گذاشته شد.

این نمایشگاه به همت و دعوت انجمن حمایت از حقوق کودکان از موسسه نوید زندگی کودکان کار کوشا و انجمن دوستداران کودکان پویش، با ارائه ۲ اثر گروهی به ابعاد ۱۰۰ در ۱۰۰ در کنار ۲ اثر گروهی با همان ابعاد از خانه کودک شوش، ۸ اثر از دفتر مرکزی انجمن حمایت از حقوق کودکان و ۲۳ اثر از فرهنگ‌سرای شفق برگزار شد.

روز ۲۱ سپتامبر (مصادف با ۳۰ شهریورماه) در راستای برقراری صلح، امنیت و حقوق برابر ملت‌ها، از سوی سازمان ملل متحد، روز جهانی صلح نامگذاری شده است.

نمایشگاه «صلح در قاب نقاشی» تا دوم مهرماه از ساعت ۹ تا ۲۰ در فرهنگ‌سرای شفق واقع در خیابان سید جمال الدین اسدآبادی (یوسف‌آباد)، خیابان ۲۱، بوستان شفق میزبان علاقه‌مندان است.
نظر شما