پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۳:۰۵
کد خبر: ۹۹۱۵۳
|
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۶
همزمان با آغاز هفته دفاع مقدس و گرامیداشت این ایام، برنامه‌های متنوعی در فرهنگ‌سرای گلستان تدارک دیده شده است. اکران «تنگه ابوقریب»، تجلیل از «سعید صادقی» و نشست نقد و بررسی کتاب با حضور «محمدرضا بایرامی» از جمله این برنامه‌هاست.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، فرهنگ‌سرای گلستان ویژه برنامه‌های متنوعی را برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس تدارک دیده است.

نمایشگاه «یاران آسمانی» نقاشی‌های گروهی از پرتره شهدای دفاع مقدس تا شهدای مدافع حرم ۳۱ شهریور تا ۵ مهرماه از ساعت ۹ تا ۱۸ در نگارخانه فرهنگ‌سرای گلستان به نمایش درمی‌آید. 

نشست این هفته «ترنم قلم»، سه‌شنبه سوم مهرماه از ساعت ۱۷ تا ۱۹ با حال و هوای روزهای دفاع مقدس برگزار می‌شود و مهمان ویژه آن مجموعه داستان «معرکه عشق و خون» نوشته مریم بصیری است. در این جلسه که با هدف اشاعه هر چه بیشتر فرهنگ مطالعه و معرفی آثار نویسندگان کشور در حوزه جنگ تحمیلی برگزار می‌شود، علاوه بر نویسنده کتاب، محمدرضا گودرزی و مریم برادران نیز حضور دارند. هم‌چنین نویسنده نام‌آشنای کشور، محمدرضا بایرامی مهمان ویژه این جلسه خواهد بود.

نمايشگاه موضوعي كتاب دفاع مقدس با هدف تبادل نظر و آسیب شناسی نشر دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت توسط آثار مکتوب، ۳۱ شهریور تا ۶ مهر در كتابخانه فرهنگ‌سرای گلستان دایر است.

آیین نکوداشت سعید صادقی عکاس برجسته دفاع مقدس؛ خالق خاطرات جنگی دهه ۶۰ چهارشنبه ۴ مهرماه ساعت ۱۷ تا ۲۰ در فرهنگ‌سرای گلستان برگزار می‌شود. سعید صادقی را باید یکی از بهترین عکاسان دفاع مقدس دانست. او که خالق خاطرات تصویری دفاع مقدس برای مردم است، در سال ۱۳۸۵ «نشان شجاعت» و در سال ۱۳۸۶ نشان درجه یک هنری «شورای انقلاب فرهنگی» را از آن خود کرد. 

«در كوی نيكنامان» مراسم تقدیر و تکریم از خانواده شهدای گرانقدر است که به صورت هفتگی در این مرکز برگزار می‌شود. ویژه برنامه این هفته این برنامه پنجم مهرماه ساعت ۷ تا ۹ صبح با هدف قدرشناسی فداکاری ها، مجاهدت ها و جانفشانی‌های کسانی که در خلق چنین مجاهدت‌هایی نقش داشته‌اند، اختصاص به تجلیل از خانواده بزرگوار شهید ابراهیم هادی دارد. هم‌چنین در این مراسم، از تمبر شهید ابراهیم هادی رونمایی خواهد شد.

فیلم سینمایی «تنگه ابوقریب» بهترین فیلم جشنواره سی و ششم فجر ۵ مهرماه ساعت ۱۷ تا ۲۰ در فرهنگ‌سرای گلستان اکران می‌شود.

فرهنگ‌سرای گلستان در نارمک، میدان هلال‌احمر، خیابان گلستان، ضلع شمال شرقی بوستان فدک واقع شده است.
نظر شما