جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۴۰
کد خبر: ۹۹۲۰۸
|
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۲
به مناسبت ایام محرم و گرامیداشت هفته دفاع مقدس و امر به معروف و نهی از منکر، نمایشگاه «یاد یاران» در قالب غرفه‌هایی با محتوای فرهنگ عاشورا و دفاع مقدس برگزار می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، رئیس فرهنگ‌سرای خاوران در خصوص فرا رسیدن هفته دفاع مقدس و زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا بیان کرد: تجربیات دوران هشت سال دفاع مقدس همانند اعتبار و سرمایه ارزشمندی است که توسط شهدا و رزمندگان برای نسل‌های آینده به ودیعه گذاشته شده است.
 
وی افزود: همه دست اندرکاران فرهنگی وظیفه دارند با برنامه‌ریزی منسجم و کارشناسی و رعایت ظرافت، این دستاوردها و تجربیات ارزشمند را در قالب برنامه‌های متنوع به مردم و نسل‌های جوان تر انتقال دهند.
 
وی خاطر نشان کرد: در این راستا با هدف گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و بهره مندی مطلوب شهروندان، نمایشگاه «یاد یاران» در فرهنگ‌سرای خاوران برپا می شود.
 
دوستعلی ادامه داد: این نمایشگاه در قالب بیش از ۱۰ غرفه از جمله: نمایش و نقد فیلم‌های جشنواره عمار، معرفی شهدای مدافع حرم و محدوده عملیاتی آن‌ها، معرفی و نقش کودکان در واقعه عاشورا، بازی با محتوای قرانی و دفاع مقدس، صهیونیست و نابودی اسرائیل و جنایت‌های صورت گرفته توسط آنان و ... است که همراه با برنامه استیج در قالب ارائه روایت‌‌های مستند از جنگ تحمیلی برگزار می‌شود.
 
وی اظهار کرد: این نمایشگاه تا پایان روز دوشنبه ۹ مهر ماه از ساعت ۱۰ تا ۱۹ آماده استقبال از شهروندان و بازدیدکنندگان است.

رئیس فرهنگ‌سرای خاوران بر ضرورت برپایی چنین نمایشگاه‌‌هایی تاکید کرد و نقش آن را در روشنگری مردم، ترویج فرهنگ حسینی و احیا و ماندگاری آن و توسعه فرهنگ دینی در جامعه مثبت و مؤثر دانست.
 
علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند به نشانی میدان خراسان، خیابان خاوران، سه راه هاشم آباد، فرهنگ‌سرای خاوران مراجعه کنند و یا برای اطلاعات بیشتر با شماره 33015423 تماس بگیرند.
نظر شما