جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۵۴
کد خبر: ۹۹۲۱۹
|
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۷
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران:
چهارمین همایش شکوه ایثار برای تقدیر از مقام فرماندهان شهید «شکست حصر آبادان» چهارشنبه ۴ مهرماه در مجتمع فرهنگی اجتماعی امام علی (ع) برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، چهارمین همایش شکوه ایثار چهارشنبه ۴ مهرماه به همت فرهنگ‌سرای تهران با مشارکت ارتش جمهوری اسلامی ایران، سازمان حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس «آجا»، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و شهرداری منطقه ۲۲  با حضور سعید اوحدی رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، امیر سیفی رئیس سازمان حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس آجا و جمعی از مسئولان فرهنگی، لشکری و کشوری به مناسبت هفته دفاع مقدس و به منظور تقدیر از مقام فرماندهان شهید عملیات ثامن الائمه در شکست حصر آبادان در مجتمع فرهنگی امام علی(ع) برگزار شد.

اوحدی: هر چه در جنگ اتفاق افتاد، بعد از شکست حصر آبادان بود

اوحدی: هر چه در جنگ اتفاق افتاد، بعد از شکست حصر آبادان بود
رییس سازمان فرهنگی هنری نخستین سخنران این مراسم بود. سعید اوحدی در ابتدای سخنان خود گفت: شاید برایتان این سوال پیش بیاید که چرا هر ساله در این ایام تمام توان خود را به کار می‌بریم تا «هفته دفاع مقدس با شکوه هر چه بیشتری برگزار شود؟ یا چرا وقایعی مثل «روز جهانی قدس» که نقش مهمی نه تنها در تقویم جمهوری اسلامی که در محور مقاومت دارد تنها به یک روز خلاصه می‌شود و ما «یک هفته» را به گرامی‌داشت دفاع مقدس می‌پردازیم؟ زیرا خون این شهیدان در امتداد خون شهدای کربلاست. صبر خانواده‌هایشان در امتداد صبوری بازماندگان کربلاست. به این دلیل است که حتی مردم محور مقاومت، مقاومت را از شما می‌آموزند. 

وی افزود: یادآوری این هفته برای ما تداعی کننده این اتفاق است هر گاه مردم ما اراده کردند و برای مقصودی متحد شدند، همه نیروهای دشمن نیز اگر روبه‌رویشان قرار بگیرد، نمی‌تواند آنها را از هدف نهایی‌شان باز بدارد.

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در ادامه با اشاره به اینکه چرا این برنامه برای تقدیر از فرماندهان عملیات شکست حصر آبادان برگزار شده است گفت: عملیات شکست حصر آبادن نقطه عطفی در هشت سال دفاع مقدس است. هر چه در جنگ اتفاق افتاد، بعد از شکست حصر آبادان بود. 

اوحدی در پایان سخنان خود گفت: به لحظه لحظه اسارت اسرای دفاع مقدس قسم، اگر خون شهدای شما نبود، با این خشم عظیمی که دشمنان ما نه با جمهوری اسلامی که با اسلام دارند که منجر به «فتنه بزرگ داعش» شد، تا امروز بارها و بارها ما، کشورمان و باورهایمان را نابود کرده بودند و اگر شهدای مظلوم مدافع حرم نبودند آتش این فتنه به کشورمان رسیده بود و با وجود شما و فداکاری‌هایتان همه آنهایی که می‌خواهند جنگ را به خیابان‌های ایران بکشند باید بدانند که آتشی که بر پا می‌کنند، خودشان را خواهد سوزاند.

اوحدی: هر چه در جنگ اتفاق افتاد، بعد از شکست حصر آبادان بود

سیفی: اتاق‌های جنگ در فیلم‌های دفاع مقدس درست روایت نمی‌شوند

امیر سیفی رئیس سازمان حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس آجا دیگر سخنران این مراسم بود. وی با اشاره به همکاری نهادهای فرهنگی برای این آیین گفت: این نشست خود نشان از «هم افزایی» دارد موضوعی که مقام معظم رهبری در احکام جدیدشان به آن تاکید کرده‌اند. ایشان در احکامشان جدیدشان به چهار موضوع هم‌افزایی، معیشت، ارتقای رزمی و افزایش بصیرت اشاره کرده بودند آن هم زمانی که هنوز حادثه تروریستی اهواز رخ نداده بود. 
 
وی در ادامه با اشاره به اشارات اشتباهی که درباره هشت سال دفاع مقدس وجود دارد، گفت: جمعیت ایران در زمان جنگ سه برابر عراق بود. در این بین ما ۴۵ هزار اسیر داشتیم و آنها ۶۰ هزار اسیر در خاک ما داشتند. به ما می‌گویند با سپر انسانی جنگیدید در حالی که چنین نبود و این آمار گواه همین موضوع است. متاسفانه بسیاری از این اشکالات در کارهای فرهنگی که برای بازسازی وقایع جنگ انجام شده شکل گرفته است. اتاق‌های جنگ ما در فیلم‌های دفاع مقدس به درستی روایت نمی‌شوند. 
 
اوحدی: هر چه در جنگ اتفاق افتاد، بعد از شکست حصر آبادان بود
 
در ادامه از خانواده شهید سرلشکر موسی نامجو، شهید محمدجهان‌آرا، شهید سرباز عبدالهی‌نژاد، شهید نورپور، شهید مدافع حرم مجتبی یدالهی‌فرد و جانباز مدافع حرم هادی انتظاری تجلیل شد و از جلد دوم کتاب «روزهای سرنوشت ساز» نوشته محمد حسینیان بخش دوم خاطرات شهید ولی‌الله فلاحی رونمایی شد.

نظر شما