سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۰:۵۲
کد خبر: ۹۹۲۵۱
|
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۵
همزمان با سالروز شکست حصر آبادان، آیین رونمایی از سه کتاب حوزه مقاومت نوشته هاجر پور واجد در فرهنگ‌سرای معرفت برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، همزمان با سالروز شکست حصر آبادان، آیین رونمایی از سه کتاب حوزه مقاومت نوشته هاجر پور واجد در فرهنگ‌سرای معرفت برگزار شد. 

در این مراسم رضا رسولی عضو هیئت مدیره انجمن قلم ایران با اشاره به همزمانی این آیین و سالروز شکست حصر آبادان به فرمان حضرت امام (ره) گفت: در طول چهار هزار سالی که از تاریخ کتابت می‌گذرد، معمولاً وقتی جنگ‌ها تمام می‌شد نبرد نویسندگان و تاریخ‌نگاران، شاعران و داستان‌سرایان تازه آغاز می‌شد تا روایت درست‌تر، دقیق‌تر و شرافتمندانه‌تری از این اتفاقات ارائه دهند.

وی افزود: در قصه جنگ و مقاومت ما در ۴۰ ساله انقلاب نیز به دلیل قرار گرفتن ما در عصر اطلاعات این جنگ روایت‌ها زودتر فرا رسیده و اگر نباشد داستان‌نویسی‌هایی که این ماجرا را درست به مردم و تاریخ توضیح دهند، هیچ بعید نیست جای ظالم و مظلوم در تاریخ عوض شود.

نویسنده کتاب روایت ناتمام با اشاره به برخی از نقاط قوت و ضعف سه کتاب منتشر شده هاجر پور واجد در سال ۹۷ که مرتبط با توصیف خاطرات شهدای دفاع مقدس و دفاع از حرم است، افزود: خانم پور واجد به دلیل اینکه خودشان از یادگاران دفاع مقدس هستند، یک روایت زنده و واقعی از جنگ و شخصیت‌ها ارائه کرده‌اند که در آن شهدا را در نور خفه نکرده‌اند. او نشان داده که شهید پیش از همه فضیلت‌هایش یک انسان است و کسب مقام شهادت برای هر فردی از نوع بشر امکان‌پذیر است.

محمد صادق دهنادی رییس فرهنگ‌سرای معرفت نیز در این جلسه با خوشامدگویی به حاضران گفت: در مراتب شناخت حق المبین یعنی بالاترین مرتبه معرفت سوختن در ذات مفهوم است و از این حیث هیچ کس مانند همسران شهدا این فیض را بارها و بارها تجربه نکرده است. یک همسر شهید وقتی درباره شهادت و رشادت می‌نویسد، شعار نمی‌دهد و مصداق این است که سخن از دل بر آید لاجرم بر دل نشیند.

وی افزود: اهتمام هاجر پور واجد به پیام‌آوری شهدا بعد از شهادت همسر شهیدشان یادآور همان رسالت حضرت زینب (س) بعد از واقعه عاشوراست.

کاش صد دست داشتم و با همه آنها برای شهدا می‌نوشتم
هاجر پور واجد نویسنده کتاب‌های درعا، گنجشک‌های بابا و آبادان ۳۵۱ روز، آخرین سخنران نشست بود و صحبت‌هایش را با یک دلنوشته برای همسر شهیدش آغاز کرد و با بیان خلاصه‌ای از سه کتاب انتشار یافته‌اش در سال ۹۷ اظهار کرد: رسالت نوشتن برای بچه‌هایی که با دست‌کاری شناسنامه‌هایشان و ده‌ها تدبیر دیگر به سمت جبهه‌ها پرواز می‌کردند، یا آنهایی که برای امنیت کشورشان مظلومانه در هزاران کیلومتر دورتر از مرزهای کشور آماج گلوله می‌شوند، آرام و قرار هر وجدان بیداری را از بین می‌برد.

وی با بیان اینکه روزانه دو تا سه ساعت از وقتش را برای نوشتن صرف می‌کند، گفت: کار کردن برای شهدا گمشده زندگی من است و گاهی آرزو می‌کنم که کاش صد دست داشتم و با همه آنها برای شهدا می‌نوشتم.

در پایان برنامه ضمن مرثیه‌سرایی برای سالار شهیدان با حضور نماینده بنیاد شهید و بسیج از این نویسنده و همسر شهید تجلیل شد.
نظر شما