شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۴۶
کد خبر: ۹۹۳۰۵
|
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۷
به همت مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۴ برگزار می‌شود
مدیر فرهنگی هنری منطقه ۴ از برگزاری برنامه «روایت کربلا» در میدان امام حسین (ع) خبر داد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، علیرضا زند وکیلی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۴ و رییس فرهنگ‌سرای اشراق از برگزاری برنامه «روایت کربلا» در میدان امام حسین (ع) خبر داد و گفت: در این تکیه بخش‌های مختلفی از حرکت امام حسین (ع) از مکه تا کربلا و همچنین شهادت ایشان برای مردم روایت می‌شود. تکیه «روایت کربلا» از ویژه‌برنامه‌های جلوه سوگ است که در ماه‌های محرم و صفر از ساعت ۱۸ تا ۲۱ در میدان امام حسین (ع) میزبان علاقه‌مندان است.  

وی با اشاره به طراحی ماکت ۳۵ متری برای اجرای روایت عاشورا تصریح کرد: در هر شب از برگزاری مراسم، دو اجرا به نمایش گذاشته می‌شود که در آن به موضوعاتی مانند ایثار، فداکاری، شجاعت، آزادگی و... پرداخته می‌شود. ساخت و بازسازی ماکت «روایت کربلا» را نرگس تاجیک انجام داده و روایتگر این ویژه‌برنامه پژمان جعفری است.
 
مدیر فرهنگی هنری منطقه چهار افزود: بر اساس این روایت امام حسین (ع) ۱۲ روز پس از مرگ معاویه در روز سوم شعبان به مکه می‌رسد و در روز هشتم ذی‌الحجه به درخواست مردم کوفه از مکه به سمت کوفه حرکت می‌کند. ایشان در این مسیر حدود ۲۶ منزل را طی کرده و در دوم محرم سال ۶۱ هجری به ناچار وارد کربلا می‌شود که تا آن روز سرزمین ناشناخته‌ای بوده که به گواه تاریخ، نام‌های متعدد این سرزمین (نواویس، عمورا، شاطی الفرات، نینوا، غاضریه و...) این موضوع را تأیید می‌کند. 

علاقه‌مندان می‌توانند در ماه‌های محرم و صفر با حضور در میدان امام حسین (ع) تماشاگر این روایتگری باشند.

نظر شما