جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۱:۵۱
کد خبر: ۹۹۳۱۲
|
تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۳
دوازدهمین آیین تجلیل از نوگلان حسینی -مداحان دانش ­آموز شهر تهران- در فرهنگ‌‌سرای اندیشه و با همکاری سازمان دانش‌آموزی شهر تهران، کانون مداحان و شاعران آیینی کشور و اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان برگزار می‌­شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، دوازدهمین آیین تجلیل از نوگلان حسینی همچون سال­‌های گذشته، در ایام عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله­‌الحسین(ع) در سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم برگزار می­‌شود.
  
در این خصوص مدیر فرهنگی هنری منطقه ۷ و رییس فرهنگ‌سرای اندیشه در تشریح اهداف برگزاری این برنامه گفت: دوازدهمین آیین تجلیل از نوگلان حسینی با هدف شناسایی استعدادهای بالقوه­ مداحان نوجوان، تشویق و ترغیب نوجوانان خادم اهل بیت(ع) و پرورش مداحان تراز انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.
 
وی درباره­ شاخص‌های انتخاب دانش‌آموزان در این همایش افزود: برای مقطع ابتدایی خوش‌صدایی و تلفظ صحیح عبارات، در مقطع راهنمایی علاوه بر خوش‌صدایی، مقتل‌شناسی، رعایت اصول مداحی و روضه‌خوانی و در مقطع متوسطه علاوه بر شاخص‌های ذکر شده آشنایی کافی با روایت‌ها و احادیث معتبر مدنظر قرار داده شده است. این شاخص‌ها توسط کارشناسان و داوران کانون مداحان و شاعران آیینی مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.

محمدمیثم میثمی با تاکید بر حضور مداحان و داوران صاحب سبک و پیشکسوت در این مراسم افزود: حضور مداحان و داوران پیشکسوت در این برنامه ضمن انتقال تجربیات و نکات تخصصی، کمک قابل توجهی به آشنایی نوگلان حسینی با اخلاق و آداب صحیح خادمی و ذاکری خاندان عصمت و طهارت می‌کند.
 
وی در خصوص نحوه­ و مهلت ثبت­ نام دانش­‌آموزان در این همایش گفت: امسال همچون ادوار گذشته با همکاری سازمان دانش‌آموزی شهر تهران و اتحادیه انجمن­‌های اسلامی دانش ­آموزان فراخوانی برای ثبت­ نام دانش­‌آموزان علاقه‌مند به مدارس شهر تهران ارسال شد؛ که قرار است دانش­ آموزان با مراجعه به دفتر معاونت پرورشی مدارس خود تا روز یک­شنبه ۱۵ مهرماه اقدام به نام­‌نویسی کنند؛ همچنین علاقه‌مندان می‌توانند برای ثبت­‌نام آنلاین به پایگاه اینترنتی  www.pdsemat.ir مراجعه و ثبت­ نام کنند.

رییس فرهنگ­‌سرای اندیشه در ادامه یادآور شد: آزمون مقدماتی ثبت‌نام کنندگان در همایش نوگلان حسینی در مقطع ابتدایی روز دوشنبه ۲۳ مهرماه، مقطع متوسطه اول روز سه‌شنبه ۲۴ مهرماه و مقطع متوسطه دوم روز چهارشنبه ۲۵ مهرماه و مرحله پایانی روز پنجشنبه ۲۶ مهرماه در محل فرهنگ­‌سرای اندیشه برگزار می‌شود.
 
وی در پایان افزود: در اختتامیه دوازدهمین آیین تجلیل از نوگلان حسینی-مداحان دانش آموز شهر تهران- به نفرات اول هر مقطع علاوه بر تندیس و لوح تقدیر مبلغ پنج میلیون ریال هدیه نقدی، نفرات دوم هر مقطع علاوه بر تندیس و لوح تقدیر مبلغ سه میلیون ریال هدیه نقدی و نفرات سوم هر مقطع علاوه بر تندیس و لوح تقدیر مبلغ دو میلیون ریال هدیه نقدی تعلق می‌گیرد. همچنین هدایای معنوی دیگری همچون تربت امام حسین(ع) و نگین انگشتری از سنگ مرمر حرم مطهر سیدالشهدا از سوی ستاد بازسازی عتبات عالیات اهدا خواهد شد.

علاقه‌مندان می­‌توانند برای اطلاعات بیشتر با شماره تلفن ۸۸۷۶۵۵۰۹ تماس بگیرند.
نظر شما