جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۱۶
کد خبر: ۹۹۳۲۱
|
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۳
هفتمین نشست کمیته‌های اجرایی قرارگاه فرهنگی هنری مردمی اربعین با هدف تبیین و برنامه‌ریزی فعالیت‌های این قرارگاه پنجشنبه ۱۲ مهر برگزار شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، هفتمین نشست کمیته‌های اجرایی قرارگاه فرهنگی هنری مردمی اربعین با حضور سعید اوحدی رییس و جمعی از معاونان و مدیران سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و نماینده‌ نهاد‌ها و سازمان‌های دولتی و غیر‌دولتی پنجشنبه ۱۲ مهر برگزار شد.

رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در این نشست گفت: کار فرهنگی پیوست اقتصادی جدی می‌خواهد و گستره آن  وسیع است. زیرا هر فردی با فرهنگ خودش در مسیر پیاده‌روی اربعین حرکت می‌کند. قرارگاه فرهنگی هنری مردمی اربعین با این هدف که در حوزه فرهنگی نیز باید فعالیتی هم‌تراز با ستاد دائمی اربعین انجام شود، تشکیل شده است. به همین دلیل فعالیت‌های این قرارگاه موازی کاری نیست بلکه در طول سیاست‌های فعالیت‌های ستاد مردمی اربعین است. 

هم‌افزایی و کار مشترک در همه ابعاد انجام می‌شود. هدف قرارگاه فرهنگی هنری مردمی اربعین این است که یک کار جدید در حوزه فرهنگی اربعین را آغاز کند. توجه به فعالیت‌هایی همچون؛ فیلم، عکس، هنرهای آیینی، تعزیه، موسیقی و هنرهای تجسمی آیینی از جمله مهم‌ترین فعالیت‌های این قرارگاه است.

هدف قرارگاه فرهنگی هنری مردمی اربعین هم‌افزایی است

اوحدی بیان کرد: ظرفیت‌هایی که در اربعین سید‌الشهداست باید کشف و شناخه شود. ۲۴ هزار کانون فرهنگی هنری مساجد در کشور داریم که برای اولین سال در پیاده‌روی اربعین حضور دارند و با قرارگاه فرهنگی هنری مردمی اربعین همکاری می‌کنند.

رییس سازمان فرهنگی هنری با تاکید بر توجه به چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در اجرای برنامه‌ها، محورهای اصلی فعالیت قرارگاه فرهنگی هنری مردمی اربعین را عنوان کرد: اجرای نمایش‌های آیینی با موضوع تعزیه که در این رابطه اداره کل ارشاد استان خوزستان اعلام آمادگی کرده‌اند. همچنین سازمان فرهنگی هنری ۳۰ گروه تعزیه را تدارک دیده است. برگزاری سوگواره شعر آیینی با حضور شاعران ایرانی و عراقی که در حال حاضر ۲۰ شاعر آیینی عرب زبان اعلام آمادگی کرده‌اند. یادواره شهدای مدافع حرم ایرانی و عراقی در عراق، برگزاری نشست‌‌های مختلف با موضوع قرآن، برگزاری نمایشگاه موزه عبرت و باغ موزه قصر با موضوع چهل سالگی انقلاب اسلامی در سه مرز ایران و اجرای گروه‌های سرود دانش‌آموزی با عنوان «نغمه‌های آیینی».

وی در ادامه افزود: برپایی نمایشگاه عکس انقلاب و اربعین و نمایشگاه کاریکاتور، برپایی نمایشگاه ارزش‌ها با موضوع شهدای مدافع حرم و به نمایش گذاشتن یادگاری‌های شهیدان همچون؛ وصیت‌نامه، زندگی‌نامه، عکس‌ها و ... برگزاری نمایشگاه کتاب و پخش فیلم با موضوع اربعین و دفاع مقدس از جمله فعالیت‌هایی است که قرارگاه فرهنگی هنری مردمی اربعین در مرزهای ایران و در موکب‌های عراق با همکاری حوزه هنری با محوریت آقای شجاعی طباطبایی انجام می‌دهد.

اوحدی در پایان گفت: با توجه به این موضوع که امسال استکبار جهانی در تلاش است تا مانع شکل‌گیری پیاده‌روی اربعین شود، باید به موضوع وحدت توجه ویژه‌ای داشت. همچنین باید تلاش کرد در اجرای برنامه‌ها عراقی‌ها مشارکت داشته باشند و توجه ویژه‌ای به حضور و نقش جوانان در پیاده‌روی اربعین شود.

در ادامه مراسم نماینده‌های نهاد‌ها و سازمان‌ها گزارشی از فعالیت‌های خود و همچنین پیشنهاد‌هایی برای برگزاری برنامه‌های فرهنگی همچون؛ راه‌اندازی حسینیه کودک، بخش امانتداری، بخش مخصوص وسایل گمشده، بازسازی سرویس‌های بهداشتی خانه‌های عراقی‌ها، تولید محصولات فرهنگی، حضور و فعالیت بانوان ارائه دادند.

نظر شما