جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۴۹
کد خبر: ۹۹۳۲۶
|
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۶
رییس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران بر ضرورت جریان‌سازی فرهنگی و هنری صحیح برای اربعین تاکید کرد و گفت: سعی داریم با برگزاری برنامه‌های مشترک ۲ کشور ایران و عراق پیوند این دو کشور را در محور مقاومت تقویت کنیم.
اوحدی: تقویت پیوند مشترک ایران و عراق با جریان‎سازی برنامه‌های اربعینبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران و مسئول قرارگاه فرهنگی و هنری اربعین در گفت‌وگو با ایکنا، با اشاره به اینکه پیاده‎روی اربعین حسینی (ع) به عنوان بزرگ‌‎ترین همایش مذهبی عالم دارای ظرفیت‎های عظیمی است که باید به درستی از آن استفاده کرد، گفت: قرارگاه فرهنگی و هنری مردمی اربعین به عنوان یک پشتیبان و بازو‌های حرکتی ستاد مرکزی اربعین فعالیت دارد و در طول سیاست‎های مشخص شده ستاد در حوزه‎های فرهنگی و هنری اقدام می‎کند.

مسئول قرارگاه فرهنگی و هنری اربعین افزود: با توجه به منویات مقام معظم رهبری و تاکیدات ایشان برای زمینه‌سازی در برداشت عظیم‌تر و معنوی از پیاده‌روی اربعین، ما در این قرارگاه تلاش می‎کنیم تا با طراحی و پیاده‌سازی فعالیت‌های فرهنگی و هنری در این اجتماع عظیم، از ظرفیت و بستر مغفول مانده بهترین بهره‎برداری را داشته باشیم.

وی بیان کرد: در این جریان خدمات فرهنگی قابل قبولی را به زائران ارائه می‌دهیم. تمامی این خدمات با توجه به ظرفیت مردمی عظیم پیاده‌روی اربعین از مشارکت‌های مردمی تامین خواهد شد. بر همین اساس در نظر داریم با برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی همچون تعزیه، سوگواره شعر، تجلیل از شهدای مدافع حرم ایرانی و عراقی، نمایش‌های میدانی و برنامه‎های اینچنینی میزبان زائران باشیم.

اوحدی در ادامه با اشاره به نحوه دریافت کمک‌های مردمی هم به ایکنا گفت: قرارگاه فرهنگی هنری مردمی اربعین با حمایت ستاد بازسازی عتبات و در قالب یک برنامه مشترک با کانون‌های مردمی مساجد، طرح مشارکت مردمی را راه اندازی کرده است.

جریان‌سازی فرهنگی و هنری اربعین

رییس سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران از جزئیات فعالیت‌های این قرارگاه هم سخن گفت و افزود: با وجود اینکه سالانه بیش از ۳ میلیون زائر ایرانی در این پیاده‌روی باشکوه اربعین شرکت می‌کنند، اما تا به حال یک جریان‌سازی فرهنگی و هنری صحیح در آن نداشته‌ایم بر همین اساس در قرارگاه فرهنگی اربعین سعی داریم با برگزاری جشنواره‌ها و برنامه‌های فرهنگی و هنری، بستری را برای خلق آثار فرهنگی و هنری زائران و علاقه‌مندان فراهم کنیم.

وی با اشاره به برگزاری برنامه‌های مشترک میان ۲ کشور ایران و عراق ادامه داد: امروز توطئه‌های استکبار برای ایجاد اختلافات میان مردم ایران و عراق شدت گرفته و بر همین اساس سعی داریم با برگزاری برنامه‌های مشترک پیوند این دو کشور و در محور مقاومت ایجاد کنیم.

نظر شما