سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۴۵
کد خبر: ۹۹۳۳۱
|
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۲
کتابخانه فردوس در «با هم بخوانیم» به معرفی، خوانش و بررسی کتاب «نام من سرخ» اثر اورهان پاموک می‌پردازد.
کتاب «نام من سرخ» در فرهنگ‌سرای فردوس خوانده می‌شود
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در نشست ادبی با هم بخوانیم کتابخانه فردوس در روز یکشنبه ۱۵ مهر ساعت ۱۶، کتاب «نام من سرخ» نوشته اورهان پاموک و ترجمه عین‌له غریب با حضور جعفر توزنده جانی به عنوان منتقد و مجری، خوانش و بررسی می‌شود.

رمان «نام من سرخ» نوشته اورهان پاموک، برنده جایزه ادبی نوبل به ترجمه عین له غریب از سوی انتشارات مروارید منتشر شده است. مترجم در این کتاب بخشی از تاریخ ترکیه در زمان امپراتوری عثمانی به تصویر کشیده شده است.

پاموک در کتاب «نام من سرخ» از راوی‌های مختلفی برای تشریح ماجراهای مختلف داستانش بهره می‌گیرد و موضوع قتل را از زاویه دید شخصیت‌های مختلف پی می‌گیرد. عنوان هر یک از فصل‌های کتاب نشان می‌دهد که چه فردی راوی داستان است و این تعدد دیدگاه‌هاست که سبب روشن شدن ابهامات داستان می‌شود، با این حال مخاطب تا آخرین سطرهای کتاب هم معماهای زیادی در ذهن دارد.

علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند به فرهنگ‌سرای فردوس واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس، بعد از تقاطع شهید سلیمی جهرمی مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۴۴۰۸۱۰۴۳ تماس بگیرند.

 
نظر شما