جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۲۹
کد خبر: ۹۹۳۵۶
|
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۱
تورهای ویژه دانش‌آموزی «تهران با تو» یکشنبه ۱۵ مهر به مناسبت هفته تهران و با حضور جمعی از دانش‌آموزان مدارس پسرانه ۱۱ منطقه تهران در فرهنگ‌سرای اندیشه کار خود را آغاز کرد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، طرح گردشگری‌ «تهران با تو» به همت شرکت تهران گشت ارغوانی، یکشنبه ۱۵ مهر با حضور جمعی از دانش آموزان مدارس پسرانه ۱۱ منطقه تهران فعالیت خود را آغاز کرد.
 
طرح گردشگری «تهران با تو» ویژه‌ دانش‌آموزان در تمامی مقاطع است که در قالب تورهای یک روزه و نیم روزه از مراکز فرهنگی و تاریخی شهر تهران بازدید می‌کنند.
 
طرح گردشگری «تهران با تو» همزمان با هفته تهران و با حضور جمعی از دانش‌آموزان ۱۱ منطقه تهران فعالیت خود را با تور نیم‌روزه آغاز کرد و در ادامه تمامی دانش‌آموزان برای ادامه مراسم به فرهنگ‌سرای اندیشه رفتند.
 
تورهای دانش‌آموزی «تهران با تو» کار خود را آغاز کرد

در ابتدا مراسم محمدمیثم میثمی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۷ و رییس فرهنگ‌سرای اندیشه با خوش‌آمد گویی گفت: جای جای تهران پر است از مکان‌های دیدنی و آثار باستانی که برای ما انتقال‌دهنده تجربه، هنر و فرهنگ است. فقط در منطقه ۱۲، ۱۰۰ مرکز ملی فرهنگی و هنری ثبت شده است که شامل موزه‌ها، خانه‌های تاریخی و ... می‌شود.
 
وی افزود: طرح گردشگری «تهران با تو» اتفاق خوبی است و امیدوارم این ظرفیت ایجاد شده برای دانش‌آموزان فرصتی مناسب برای شناخت هرچه بهتر و بیشتر شهر تهران باشد.
 
میثمی در پایان از دانش‌آموزان دعوت کرد تا در برنامه نوگلان حسینی شرکت کنند و در توضیح آن گفت: این برنامه با ۱۲ سال سابقه با هدف کشف استعداد نوجوانان در حوزه مداحی فعالیت می‌کند. دانش‌آموزان علاقه‌مند می‌توانند از طریق مربیان پروشی خود برای ثبت نام و شرکت در این مسابقه اقدام کنند.
 
تورهای دانش‌آموزی «تهران با تو» کار خود را آغاز کرد

در ادامه مراسم سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران خطاب به دانش‌آموزان گفت: شروع تورهای «تهران با تو» با حضور شما به یک نقطه تاریخی هم برای سازمان فرهنگی هنری و هم برای شهر تهران تبدیل شد. هدف این طرح آشتی دادن شهروندان با شهر تهران است. هر روز در تهران بین ۱۴ تا ۱۸ میلیون سفر اتفاق می‌افتد. اما چه تعداد از این سفرها برای شناخت تهران انجام می‌شود؟ تهران زیبایی‌های بسیاری دارد که باید شما به عنوان سرمایه‌های این کشور با آنها آشنا شوید و به دیگران نیز معرفی کنید.
 
اوحدی افزود: قرار است طرح تورهای تهرانگردی برای بازنشتگان تهرانی، خانواده‌های شهدا و جانبازان نیز برگزار شود.
 
طرح گردشگری «تهران با تو» در پی امضای تفاهم‌‌نامه معاونت پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش با سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران فعالیت خود را همزمان با هفته تهران آغاز کرد. در این تورها دانش‌‌آموزان در تمامی مقاطع از مدرسه‌های دولتی و غیر دولتی می‌توانند با تخفیف از بسته‌های متفاوت تهرانگردی استفاده کنند. بخشی از خدمات این تورها رایگان است و بخشی از آن با تخفیف‌‌های ۵۰ تا ۶۰ درصدی همراه است. این تورها با موضوع‌های مختلفی و با عنوان‌هایی همچون؛ باستان‌شناسی، تاریخ سینما، شهر زیست‌پذیر، ری گردی و ... نام‌گذاری شده است.
نظر شما