پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۳۱
کد خبر: ۹۹۳۶۴
|
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵
همزمان با ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، مسابقه طراحی، نقاشی، نگارگری، نقاشی‌خط و تصویرسازی، با عنوان «سوگواره رنگ‌ها» با موضوع «عاشورا و نهضت حسینی» تا ۲۸ مهر در منطقه ۱۴ برگزار می‌شود.
مسابقه هنری «سوگواره رنگ‌ها» در منطقه ۱۴ برگزار می‌شودبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مهناز انصاف‌پور مسئول نگارخانه کلک خیال ترویج فرهنگ علوی و آشنایی بیشتر نوجوانان با سیره اهل بیت (ع) و امام حسین (ع) و به تصویر کشیدن فرهنگ عاشورایی و نهضت حسینی را از اهداف این مسابقه بر شمرد و گفت: پس از اعلام فراخوان این مسابقه نوجوانان آثار خود را با موضوعات «لحظه‌های پر شور عزاداری»، «نماز ظهر عاشورا»، «سنت‌های آیینی در ماه محرم» ،«ثبت لحظه‌ها و نمادهای عاشورایی»، «فرهنگ و خرده فرهنگ‌های عاشورایی»، در قالب‌های مختلف هنری از جمله؛ طراحی، نقاشی، نگارگری، نقاشی‌خط و تصویر سازی به دبیرخانه مسابقه ارسال می‌کنند.

انصاف پور رده سنی شرکت کنندگان در مسابقه را ۱۴ تا ۱۹ سال اعلام کرد و افزود: نوجوانان می‌توانند آثار خود را در قطع ۷۰*۵۰ به‌ روی مقوا یا بوم با تکنیک آزاد (مداد رنگی،پاستل گچی یا روغنی و اکرلیک و رنگ و روغن ....) و تا اول آبان به دبیرخانه مسابقه واقع در فرهنگ‌سرای اخلاق تحویل دهند.

به گفته مسئول نگارخانه کلک خیال ، نفرات برتر بر اساس نظر هیات داوران انتخاب و در مراسمی که چهارشنبه ۹ آبان  برگزار می‌شود از برگزیدگان با جوایز ارزنده و لوح، تقدیر خواهد شد.

وی ضمن قدردانی از مشارکت اداره آموزش و پرورش منطقه ۱۴ در این مسابقه گفت: آثار برتر این مسابقه، پس از آماده سازی در نگارخانه کلک خیال به نمایش در می‌آید.

دبیرخانه مسابقه «سوگواره رنگ‌ها» در نگارخانه کلک خیال واقع در خیابان شکوفه، خیابان شهید کاظمی، جنب بوستان گلزار قرار دارد و شماره تلفن 33350060 پاسخگوی شرکت کنندگان در این مسابقه است. 

نظر شما