شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۸:۳۷
کد خبر: ۹۹۳۶۶
|
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۴
هم‌زمان با روز جهانی کودک «اولین نگارخانه کودک» ۱۶ مهر ساعت ۱۰ با حضور کودکان در فرهنگ‌سرای ارسباران افتتاح شد.
اولین «نگارخانه کودک» در فرهنگ‌سرای ارسباران افتتاح شدبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محسن سلیمانی رییس فرهنگ‌سرای ارسباران هدف از افتتاح «نگارخانه کودک» را برقراری ارتباط بیان احساسات و بروز حالت‌های درونی کودکان با هر شکل از هنرهای تجسمی نظیر نقاشی، سفال، تصویرسازی دانست. 

محسن سلیمانی در ادامه درباره ضرورت یادگیری هنر برای کودکان برای رشد آنها در مهارت‌های کلامی، ارتباطی، تفکر، قدرت تصمیم گیری و حل مسئله، یادگیری بصری- فضایی، رشد تفکر انتقادی و بکارگیری اطلاعات بصری و ارتقای هوش نوآوری سخن گفت.

رییس فرهنگ سرای ارسباران هشیاری فرهنگی را برای کودکان در عصر ارتباطات در فضای مجازی مهم دانست و افزود: آموزش هنر به کودکان در درک و تفسیر بهتر باورها، ارزش‌ها و هویت فرهنگی جامعه و رشد و شکوفایی استعدادها و مسئولیت پذیری آنها کمک می‌کند. 

محسن سلیمانی همچنین از برگزاری نمایشگاه های هنری با آثار دانش آموزان در نگارخانه کودک به طور رایگان خبرداد. 

نمایش «گروفالو» نوشته بهرام جلالی با کارگردانی آرش شریف زاده برای کودکان به اجرا در آمد.

بازدید از نگارخانه کودک و تماشای آثار نقاشی گروهی کودکان با موضوع «صلح» اجرای مسابقه و بازی گروهی بخش‌های دیگر ویژه برنامه روزجهانی کودک در فرهنگ سرای ارسباران بود. 

همچنین با حضور سفیران شرکت آب و فاضلاب تهران کودکان با الگوهای مصرف بهینه آب آشنا شدند و از سوی فرهنگ‌سرای ارسباران به رسم یاد بود به کودکان کتاب اهدا شد.

نظر شما