پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۰۱
کد خبر: ۹۹۳۸۵
|
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۰
مسئول دفتر امور هنرهای نمایشی فرهنگ‌سرای بهمن از تولید آثار رادیویی در این فرهنگ‌سرا در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
پخش آثار برگزیده رادیویی فرهنگ‌سرای بهمن از شبکه‌های سراسریبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، علی بیگدلی مسئول دفتر امور هنرهای نمایشی فرهنگ‌سرای بهمن گفت: سالیان متمادی است که نوع دیدگاه به تئاتر در فرهنگ‌سرای بهمن همان نوع حمایت مالی است و در حال حاضر دیگر این اتفاق برای تئاتر نمی افتد.

وی افزود: آن روزهای طلایی که تئاتری در این فرهنگسرا با استقبال مخاطب روبرو شد بخاطر حمایت مالی آن بود که در حقیقت نوع عادت پذیری را در همه گروه‌ها پایه‌ریزی کرده است.
 
بیگدلی با بیان اینکه این روزها از این حمایت خبری نیست اظهار کرد: الان این چنین وجود ندارد و این باعث ضربه زدن به تئاتر فرهنگ‌سرای بهمن شده است.
 
وی به دیگر فعالیت‌های این فرهنگ‌سرا اشاره کرد و گفت: به تازگی فراخوانی برای تولیدات آثار رادیویی منتشر شده که باهدف تولید کالاهای فرهنگی در سال حمایت از تولید ملی و کالای ایرانی است و بر پایه آموزش صحیح، تمرین مداوم و اجرای با کیفیت استوار است.
 
مسئول دفتر امور هنرهای نمایشی فرهنگ‌سرای بهمن افزود: در «رادیو بهمن» هنر جویان بعد از آموزش و طی کردن دوره‌های تمرینی زیر نظر استادان تولید آثار رادیویی آنان، در شبکه‌های رادیویی مختلف پخش خواهد شد.
 
وی درباره دیگر فعالیت‌های نمایشی این فرهنگ‌سرا اظهار کرد: فرهنگ‌سرای بهمن قرار است «رپرتوار دانایی» را از ۱۶ تا ۱۸ مهرماه به روی صحنه ببرد که کارگردانی و مدیریت مریم داننده فرد است.
 
بیگدلی گفت: دوشنبه ۱۶مهر نمایش‌نامه‌خوانی «کوکوی کبوتران حرم» ساعت ۱۷ و «پزشک نازنین» ساعت ۱۹، سه‌شنبه ۱۷ مهر، نمایشنامه‌خوانی «اولین پرواز» ساعت ۱۵ و «کوکوی کبوتران حرم» ساعت ۱۷ و اجرای نمایش «ممسوخ» ساعت ۱۹، چهارشنبه ۱۸ مهر، اجرای نمایش «ممسوخ» ساعت ۱۹ و نمایشنامه خوانی «پزشک نازنین» ساعت ۱۷در فرهنگسرا به نمایش در می‌آید.
 
وی با بیان اینکه این نمایش‌ها به کودکان آموزش داده می‌شود، گفت: قرار است که همه عواید حاصل از اجرای نمایش «رپرتوار دانایی» به همکاری مریم داننده فرد به نفع امور خیریه باشد.

مسئول دفتر امور هنرهای نمایشی فرهنگ‌سرای بهمن از اجرای اثری به نام «دیوار نور» خبر داد که درباره زندگی شهید زین الدین است و تا ۱۰ روز دیگر در سالن مبارک این فرهنگ‌سرا به روی صحنه می‌رود.
 
بیگدلی هم از دو نمایش حسنی و دیو خنگول و قصه‌های بابا بزرگ خبر داد که اولی از ۲۰ مهرماه و دومی از ۱۰ آبان ماه به مدت ۱۵ روز اجرای ویژه مدارس خواهند داشت.

وی بیان کرد:‌ عروسک‌های قصه‌گو که به آن عروسک‌های عمو بهمن می‌گویند فعال خواهند شد و هم به مدارس می روند و هم دانش ‌آموزان مدارس برای دیدن آن به این فرهنگ‌سرا خواهند آمد.

بیگدلی از تعزیه‌ای خبر داد که قرار از ۱۲ تا ۱۶ آبان به مدت ۵ روز در دهه آخر صفر در محوطه باز فرهنگ‌سرا نمایش داشته باشد و در کنار آن هم کارگاه‌هایی مربوط به نسخه شناسی، نقالی و پرده خوانی هم برگزار خواهد شد.

منبع: آنا
نظر شما