سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
ساعت : ۰۸:۱۸
کد خبر: ۹۹۴۱۲
|
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۳
تولیت آستان امامزاده سیده ملک خاتون(س) گفت: بزرگترین کاروان زیارتی ویژه بانوان با حضور ۱۰۰۱ نفر از بانوان برای شرکت در راهپیمایی اربعین از آستان این امامزاده به سمت حرم مطهر امام حسین(ع) حرکت می‌کند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نشست خبری برنامه‌های اربعین آستان مقدس امامزاده سیده ملک خاتون(س) چهارشنبه ۱۸ مهر در این آستان برگزار شد.

قیصری تولیت آستان مقدس امامزاده سیده ملک خاتون(س) گفت: کاروانی با عنوان «دلجویان زینبی» و با شعار «النساء زینبی الی تل زینب» با حضور ۱۰۰۱ نفر از بانوان سه‌شنبه اول آبان با برگزاری مراسم باشکوه بدرقه  بعد از نماز مغرب و عشا حرکت خود را از مقابل آستان ملک خاتون آغاز خواهذ کرد.

وی افزود: اولویت حضور در این کاروان با بانوانی است که تاکنون به کربلای معلی مشرف نشده‌اند و پس از آنها اولویت با خانواده‌های ایثارگران همسران و مادران شهدای مدافع حرم و بانوان طلبه است.

تولیت آستان امامزاده سیده ملک خاتون(س) تاکید کرد: علاقه‌مندان می‌توانند با مراجعه حضوری یا از طریق سایت آستان مقدس امامزاده سیده ملک خاتون(س) و با همراه داشتن مدارک (پاسپورت، سه قطعه عکس)  برای ثبت نام اقدام کنند.

قیصری گفت: بخشی از هزینه سفر توسط خیران و نهادها و بخشی توسط خود افراد تامین می‌شود. اتوبوس‌ها زائران را تا لب مرز می‌بردند و ۱۲ کیلومتر پیاده روی دیگر برای آنها وجود ندارد. همچنین ۶ در از ۶۰ در ورودی مختص بانوان زائر این کاروان است تا برای خروج از مرز معطل نشوند.

تولیت آستان امامزاده سیده ملک خاتون همچنین درباره طرح نایب‌الشهدا گفت: این طرح برای سومین سال برگزار می‌شود. در این طرح زائران نایب‌الزیاره یک شهید می‌شوند. همچنین کارت‌هایی برای ۷ هزار شهید بانو صادر می‌شود تا همراه بانوان زائر باشد. این کارت‌ها به بانوان عراقی و دیگر بانوان زائر نیز داده می‌شود.

 آستان سیده ملک خاتون(س) در بزرگراه امام علی، بعد از پل خاوران، خروجی ذوالفقاری، خیابان سید جوادی واقع شده است.
مطالب مرتبط
نظر شما