سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
ساعت : ۱۰:۲۹
کد خبر: ۹۹۴۷۶
|
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۱
امام جمعه موقت تهران در حاشیه افتتاح نمایش محیطی «نقطه رهایی» گفت: برگزاری این نوع از نمایش‌ها یکی از راه‌های حفاظت از دفاع مقدس است که سرمایه ملت ایران اسلامی به حساب می‌آید چراکه در روحیه پایداری و امید به پیروزی‌های بزرگ اثرگذار است.
ابوترابی‌‌فرد: نمایش نقطه رهایی باعث ایجاد روحیه پایداری و امید به پیروزی می‌شودبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حجت الاسلام محمد حسن ابوترابی‌فرد امام جمعه موقت تهران در حاشیه بازدید از اجرای نمایش محیطی «نقطه رهایی» گفت: دفاع مقدس سرمایه ملت ایران اسلامی و از دست آوردهای ارزشمندی است که باید از آن محافظت کرد. یکی از راه‌های حفاظت از این سرمایه شناخت و گرامی‌داشت منزلت شهدا، جانبازان و کسانی است که این اتفاق را رقم زده‌اند. راه دیگر برگزاری این نوع از نمایش‌هاست که می‌توانیم به وسیله آن ابعاد مختلف جنگ، اتفاق‌های آن دوره و خصایص اخلاقی و رفتاری فرزندان، بسیجیان و نیروهای نوجوانی که در دفاع مقدس حضور داشتند را به تصویر کشید و به نسل جوان معرفی کرد تا بدانند چه کار بزرگی اتفاق افتاده و ملت ایران با چه موانع و چالش‌هایی رو‌به رو بوده است.
 
وی افزود: آشنایی با این فرهنگ باعث می‌شود نسل جوان بداند که موانع و چالش‌های امروز جامعه ایران در مقایسه با گذشته مانع و چالش به حساب نمی‌آید و با پروش روحیه مقاومت می‌توان در برابر این اتفاق‌ها مقاومت کرد.
 
ابوترابی‌فرد با اشاره به اینکه نمایش «نقطه رهایی» یک تئاتر فرهنگی از گوشه‌های دفاع مقدس است، گفت: این نمایش در روحیه پایداری و امید به پیروزی‌های بزرگ اثرگذار است. آثار هنری که آفریده و فیلم‌هایی که ساخته می‌شود در فهم رویداد‌ها و واقعیت‌هایی که با آن رو به‌رو شده‌ایم نقش مهمی دارد. امیدوارم از این هنر برای انتقال ارزش‌های والای انقلاب، اسلام و دفاع مقدس به خوبی استفاده شود. 
 
خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: این نوع هنرهای نمایشی می‌تواند ما را در عبور از تنگه‌های سخت کمک کند. امروز ما در جایگاهی از اقتدار هستیم. امیدواریم با عبور از گذرگاه‌های جدی به ویژه در بحث اقتصادی شاهد موفقیت‌های بیش از پیش باشیم.

 نمایش محیطی «قطه رهایی» به مدت ۱۰ شب تا دوم آبان اجرا می‌شود. 
 
حضور در این نمایش برای شهروندان آزاد و رایگان است و علاقه‌مندان برای ثبت نام و دریافت بلیت می‌توانند به نزدیک‌ترین فرهنگ‌سرای محل سکونت خود یا نشانی noghterahai.ir مراجعه کنند. 
نشانی محل اجرای نمایش «نقطه رهایی» بزرگراه شهید همت (غرب به شرق)، بعد از بزرگراه شهید مدرس است.
نظر شما