شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۴۲
کد خبر: ۹۹۵۰۲
|
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۱
اگر دلتان می‌خواهد برای یک بار هم که شده به جای دیدن داستان‌های دفاع مقدس از پشت قاب تلوزیون از نزدیک تماشاگر آن اتفاق‌ها باشید و با رزمندگان در لحظه لحظه‌های آن اتفاق‌ها شریک شوید، نمایش نقطه رهایی را از دست ندهید.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، برای نسل جوان، نسلی که هیچ خاطره‌ای از جنگ و اتفاق‌های آن ندارد، دیدن صحنه‌های باقی مانده از سنگرها، میدان‌های مین، پوتین‌ها و پلاک‌های جا مانده در دل خاک، تانک‌های خاک گرفته و ... جذاب است چون می‌توانند تصویر واقعی بخش مهمی از تاریخ کشورش را ببیند، در آن فضا قدم بگذارد و نفس بکشد و از نزدیک خاک آن را لمس کند. می‌تواند درست در نقطه رهایی بایستد و از آنجا به کشور و آرامش مردمش نگاه کند. نقطه‌ای که عملیات در آنجا آغاز می‌شده. نقطه‌ای که رزمندگان از هم و از دنیا دل می‌کندند و به سمت دشمن می‌رفتند. نقطه‌ای که همه از جان‌هایشان می‌گذشتند و مثل یک پرنده رها می‌شدند.

حالا می‌توانیم با شهدا درست در همان نقطه رهایی وعده دیدار بگذاریم. اگر دلتان می‌خواهد برای یک بار هم که شده به جای دیدن داستان‌های دفاع مقدس از پشت قاب تلوزیون از نزدیک تماشاگر آن اتفاق‌ها باشید، اگر دلتان می‌خواهد با شهدا هم قدم شوید، با آنها در لحظه‌های تیر اندازی، پناه گرفتن، مجروح شدن، کمک کردن، دویدن، ترسیدن و شجاع بودن همراه شوید به نقطه رهایی بروید که رزمندگان آنجا منتظر شما هستند.

«نقطه رهایی» نام نمایش محیطی است که از سوی سازمان فرهنگی هنری برگزار می‌شود. در این نمایش شما با بازیگران نمایش همراه می‌شوید و قدم به قدم اتفاق‌های جنگ را با آنها تجربه می‌کنید. با آنها از پل خیبر عبور می‌کنید، در سنگرها پناه می‌گیرید، به بیمارستان صحرایی می‌روید و برای نجات جان رزمندگان تلاش می‌کنید، شهدای غواص را می‌بینید، شاهد دفن کردن شهدا توسط دوستانشان می‌شوید و ...
 
نمایش محیطی نقطه رهایی تا دوم آبان هر روز از ساعت ۱۹ در چهار نوبت متوالی اجرا می‌شود و بازدیدکنندگان در هر اجرا ۹۰ دقیقه با هنرمندان این نمایش همراه می‌شوند. این نمایش در یک فضای ۱۰ هکتاری در تپه‌های عباس آباد برگزار می‌شود و تماشای آن برای همه رایگان است. 

علاوه بر تماشای این نمایش می‌توانید از غرفه‌هایی که در این فضا راه اندازی شده است نیز استفاده کنید.

این غرفه‌ها برنامه‌های مختلفی به بازدیدگنندگان ارائه می‌دهد. شما می‌توانید به سراغ غرفه کتاب بروید و با کتاب‌هایی که با موضوع جنگ و دفاع مقدس چاپ شده است، آشنا شوید. می‌توانید با حضور در غرفه‌ نقاشی خط، این هنر را از نزدیک که توسط هنرمندان انجام می‌شود تماشا کنید. می‌توانید در طرح زیارت نیابتی ثبت نام کنید. 
به یاد داشته باشید به دلیل بازسازی فضای جنگ پیشنهاد می‌شود از آوردن کودکان به این نمایش خودداری کنید اما اگر به هر دلیل کودکی همراه شماست می‌توانید به غرفه کودک بروید تا کودک شما در این مدت در آنجا مشغول بازی، نقاشی و... شود.

علاقه‌مندانی که دوست دارند به تماشای این نمایش بیایند و فضای جنگ را برای مدت کوتاهی تجربه کنند می‌توانند برای ثبت نام و دریافت بلیت به نزدیک‌ترین فرهنگ‌سرای محل سکونت خود یا نشانی noghterahai.ir مراجعه کنند.
  
نشانی محل اجرای نمایش «نقطه رهایی» بزرگراه شهید همت (غرب به شرق)، بعد از بزرگراه شهید مدرس است.


نظر شما