پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۵۸
کد خبر: ۹۹۵۱۷
|
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۲
رئیس سازمان فرهنگی، هنری شهرداری تهران با اشاره به برگزاری نمایش «نقطه رهایی» گفت: می‌خواهیم در چهلمین سالگرد انقلاب مجدداً با انقلاب، شهدا و عزیزانی بیعت کنیم که جانشان را در طبق اخلاص گذاشتند تا امروز شاهد عزت، سربلندی، افتخار و امنیت کشور
نمایش «نقطه رهایی» بیعت مجدد با انقلاب و شهداستبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، بزرگ‌ترین نمایش محیطی با عنوان «نقطه رهایی»، روایتی متفاوت از دفاع مقدس به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران تا ۲ آبان اجرا می‌شود.

سعید اوحدی، رئیس سازمان فرهنگی، هنری شهرداری تهران، در جمع اصحاب رسانه اظهار کرد: امسال به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب تصمیم گرفتیم در سازمان فرهنگی، هنری شهرداری تهران با هماهنگی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد کشور و با پشتیبانی سپاه حضرت رسول(ص) در تهران، مصلای تهران و مجموعه‌ای از افراد علاقه‌مند شاهد بزرگ‌ترین نمایش میدانی و محیطی با  موضوع دفاع مقدس باشیم.

وی افزود: زمانی که از چهل سال عظمت و اقتدار انقلاب سخن گفته می‌شود، قطعاً بزرگ‌ترین و پرافتخارترین بخش آن دوران دفاع مقدس است.

رئیس سازمان فرهنگی، هنری شهرداری تهران تصریح کرد: این نمایش بزرگ‌ترین نمایش محیطی در مساحتی به وسعت ۱۰ هکتار با حضور ۶۰ هنرمند در هفت مرحله است. ویژگی نمایش این است که مردم همراه با بازیگران نمایش وارد فضاهایی همچون بخش میدان مین، سنگرها، کانال‌های شناسایی، عملیات خاکی خیبر، پل خیبر، نخلستان و در پایان بخش تفحص می‌شوند.

وی افزود: هدف این است که در چهلمین سالگرد انقلاب با برگزاری این نمایش بیعتی دوباره با انقلاب، شهدا و عزیزانی انجام شود که جانشان را در طبق اخلاص گذاشتند تا امروز عزت، سربلندی، افتخار و امنیت را شاهد باشیم. قدردان خون شهدا و خانواده‌های شهدا، ایثارگران و آزادگان هستیم.

اوحدی اظهار کرد: دیدگاهمان این است که نسل دوم و سوم انقلاب که توفیقی نداشتند تا جنگ را از نزدیک ببینند، بخشی از عملیات را مشاهده کنند.

وی بیان کرد: از مردم درخواست می‌کنیم پیش از بازدید از نمایش، از فرهنگسرای منطقه خودشان اطلاع حاصل کنند یا از طریق شماره ۱۸۳۷ نمایش را رزرو کنند، چراکه ظرفیت محدود است و فقط می‌توانیم میزبان ۱۵۰ نفر در نمایش باشیم.

رئیس سازمان فرهنگی، هنری شهرداری تهران تصریح کرد: نمایش در چهار سانس انجام می‌شود و برای افراد فضای انتظاری را فراهم کرده‌ایم که شامل غرفه‌های مختلفی همچون بخش‌های نقاشی، آزادگان، کتب ارزشی و تصویرسازی شهداست.

وی بیان کرد: به دلیل وجود جلوه‌های ویژه و انفجار میدان مین و منور از پذیرفتن کودکان در نمایش معذوریم. البته ایستگاه کودک را در این فضا فراهم کرده‌ایم و می‌توانیم در این بخش پذیرای کودکان باشیم.

اوحدی اظهار کرد: هزینه این نمایش کمتر از چیزی است که تصور می‌شود. با حضور ۶۰ هنرمند و ۱۰ شب اجرا، هزینه این نمایش کمتر از ۳۰۰ میلیون تومان بوده که البته این هزینه با همکاری نهادهای مختلف فراهم شده است.

وی با اشاره به انتخاب فضای ضلع شمالی مصلی گفت: به دلیل اینکه در تهران فضایی مناسب نداشتیم، این فضا انتخاب شد. کار وسیعی در این بخش انجام شده که می‌توان به ایجاد کانال‌های شناسایی، ساخت میدان مین، ایجاد پل خیبر و قرار دادن نخلستان اشاره کرد که در هیج مکان دیگری در تهران نمی‌توانستیم این موارد را انجام دهیم.

اوحدی اظهار کرد: طبق پیش‌بینی‌‌ها استقبال بسیاری از نمایش شود، چراکه شب گذشته پیش‌نمایشی داشتیم که هر چهارسانس مملو از جمعیت بود. البته بخشی از سانس‌ها در روزهای آینده رزرو شده است و اگر با استقبال مردم روبه‌رو شویم، هر شب یک سانس اضافه خواهیم داشت. همچنین با گستردگی جمعیت و استقبال بیش از اندازه مردم قطعاً پس از ۱۰ شب اجرا این نمایش تمدید خواهیم کرد.
نظر شما