جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۲۶
کد خبر: ۹۹۵۳۷
|
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷
ماتیمبا مالولکه معاون کنسول و امور اداری سفارت آفریقای جنوبی در ایران روز شنبه ۲۸ مهر ماه به تماشای نمایش محیطی «نقطه رهایی» نشست.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، ماتیمبا مالولکه معاون کنسول و امور اداری سفارت آفریقای جنوبی در ایران روز شنبه ۲۸ مهر ماه به تماشای نمایش محیطی «نقطه رهایی» نشست. 

این دیپلمات آفریقایی که به شدت تحت تأثیر این نمایش قرار گرفته بود، پس از تماشای آن عنوان کرد: پیش از این چیزهایی درباره جنگ ایران و عراق و دفاع رزمندگان ایرانی شنیده بودم، اما دیدن این نمایش باعث شد از نزدیک این رشادت‌ها و دلاوری‌ها را لمس کنم و بیشتر با فضای جبهه‌ها آشنا شوم. 

نمایش «نقطه رهایی» روایتی متفاوت از دفاع مقدس است که در آن با نوآوری در نحوه ارائه مضمون و فضاسازی دوران دفاع مقدس، روایتی از حضور یک رزمنده در جبهه‌های دفاع مقدس تصویر می‌شود. در این نمایش سعی شده با استفاده از جلوه‌های ویژه، انفجار، تیراندازی، نور و صدا فضای جبهه‌های جنگ برای بازدیدکنندگان تداعی شود. این نمایش محیطی در ۱۲ بخش گوناگون با حضور بیش از ۶۰ بازیگر در فضایی به وسعت ۱۰ هکتار اجرا می‌شود. اجرای «نقطه رهایی» از ۲۳ مهر ماه آغاز شده و تا دوم آبان ماه هر روز از ساعت ۱۸:۳۰ در چهار نوبت متوالی اجرا می‌شود.
 
حضور در این نمایش برای شهروندان آزاد و رایگان است و علاقه‌مندان برای ثبت نام و دریافت بلیت می‌توانند به نزدیک‌ترین فرهنگ‌سرای محل سکونت خود یا نشانی noghterahai.ir مراجعه کنند. 
نشانی محل اجرای نمایش «نقطه رهایی» بزرگراه شهید همت (غرب به شرق)، بعد از بزرگراه شهید مدرس است. 
نظر شما