پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۳۹
کد خبر: ۹۹۵۴۷
|
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵
نشست معرفی و نقد و بررسی کتاب گویای «بی دل هوا» در نشست «زرین قلم» در فرهنگ‌سرای اندیشه برگزار می‌شود.
معرفی و نقد و بررسی کتاب گویای «بی دل هوا»به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران؛ کتاب گویای «بی دل هوا» با حضور  نویسنده و روای زهرا سعیدی و مسعود فروتن، پرستو ولدخانی و جمعی از اهالی هنر دوشنبه ۳۰ مهر در فرهنگ‌سرای اندیشه معرفی و نقد و بررسی می‌شود.

داستان کتاب «بی دل هوا» مربوط به دفاع مقدس است که زهرا سعیدی بازیگر سینما و تلویزیون در آن به حاشیه‌های نادیده جنگ پرداخته است.

زهرا سعیدی نویسنده اثر درخصوص نگارش این کتاب گفت: سال‌های جنگ را در شیراز گذراندم و فاجعه مهاجرت و آسیب‌های جنگ را از نزدیک لمس کردم. نوشتن این کتاب ادای دینی است به زادگاهم و مردم مظلوم آبادان.

سعیدی افزود: همیشه از جبهه‌های جنگ و اردوگاه‌ها و اسرای جنگ فیلم‌های بسیار و قصه‌های بسیاری شنیدیم ولی کمتر از نگاه یک زن به جنگ توجه شده است و ماجراهایی که بر سر زن‌ها آمده آن طور که شاید و باید به تصویر کشیده نشده است. سعی کردم نمادی از زندگی زنان و ماجراهای آن‌ها در دهه ۵۰ و ۶۰ را به خوبی به تصویر بکشم، چرا که روابط آدم‌ها در این کتاب یک کلمه هم دروغ نیست و تمام اتفاقاتی که کتاب را تشکیل داده‌اند، واقعیت محض است.

نشست معرفی و نقد کتاب گویای «بی دل هوا» دوشنبه ۳۰ مهر ساعت ۱۶:۳۰ در صد و یکمین نشست تخصصی «زرین قلم» در فرهگ‌سرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند به نشانی پاسداران، خیابان شهید گل‌نبی، خیابان شهید ناطق نوری، میدان قبا، فرهنگ‌سرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی مراجعه کنید.
نظر شما