شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۱۳
کد خبر: ۹۹۵۸۳
|
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۱
در مسیر پیاده‌روی اربعین برگزار می‌شود؛
سوگواره شعر آیینی و سومین سوگواره شعر آیینی «قتیل‌العبرات» از مجموعه فعالیت‌های قرارگاه فرهنگی هنری مردی اربعین است که در مسیر پیاده‌روی کربلا از ۵ تا ۸ آبان برگزار می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، همزمان با اربعین حسینی، سوگواره شعر آیینی و سومین سوگوراه شعر آیینی «قتیل‌العبرات» با حضور شاعران ایرانی و عراقی در مرزهای داخلی و هم در داخل کشور عراق از سوی قرارگاه فرهنگی هنری مردمی اربعین از ۵ تا ۸ آبان برگزار می‌شود.

سوگواره شعر آیینی در کربلای معلی و در موکب‌های؛ خدام العباس و هتل بعثه مقام معظم رهبری و سومین سوگواره شعر آیینی «قتیل العبرات» در مسیر نجف تا کربلا با حضور شاعرانی همچون؛ میلاد عرفان‌پور، حامد عسگری، محید لشگری، محمد شیخی، محمد رسولی، حسین صیامی، حسین زحمتکش، پیمان طالبی،حمیدرضا برقعی، سیدفاطمه موسوی، نفیسه سادات موسوی و عارفه دهقانی در موکب‌های؛ صاحب‌الزمان (عج)، حضرت معصومه (س)، امام رضا(ع) و خدام الحسین(ع) برگزار می‌شود. این موکب‌ها از ۵ تا ۸ آبان میزبان زائران اباعبدالله الحسین(ع) است.

قرارگاه فرهنگی هنری مردمی اربعین به عنوان پشتیبان ستاد مرکزی اربعین و در طول سیاست‌های مصوب آن، با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های مردمی در ایام سوگواری اربعین حسینی از ۲۷ مهر تا ۸ آبان با مجموعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری در کنار زائران اربعین حسینی خواهد بود. این قرارگاه به ابتکار سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و مشارکت بسیاری از دستگاه‌ها از جمله سپاه پاسداران، ستاد بازسازی عتبات، ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و نیروی مقاومت بسیج برپا شده است.
مطالب مرتبط
نظر شما