چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۸:۰۶
کد خبر: ۹۹۵۸۶
|
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۷
در آیین پیاده‌روی اربعین حسینی، مراسم یادواره شهدای جهان اسلام و شهدای دفاع مقدس از سوی قرارگاه فرهنگی هنری مردمی اربعین برگزار می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، همزمان با اربعین حسینی و شروع پیاده‌روی، مجموعه برنامه‌های فرهنگی هنری از سوی قرارگاه فرهنگی هنری مردمی اربعین در سه مرز ایران از ۲۷ مهر تا ۸ آبان برگزار می‌شود.

چهارمین یادواره شهدای جهان اسلام در ۲ بخش شهدای مدافع حرم و شهدای مقاومت در حرم اباعبدالله الحسین برگزار می‌شود. همچنین مراسم پاسداشت شهدای جریان مقاومت در مسیر پیاده‌روی نجف تا کربلا در موکب‌های مختلف برگزار می‌شود.

در این مراسم در موکب‌های؛ خدام العباس، پاکستان، افغانستان، حشدالشعبی، بحرین، سوریه، نیجریه و یمن، برنامه گرامیداشت شهیدان مقاومت کشورهای منطقه برگزار می‌شود.

قرارگاه فرهنگی هنری مردمی اربعین به عنوان پشتیبان ستاد مرکزی اربعین و در طول سیاست‌های مصوب آن، با تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های مردمی در ایام سوگواری اربعین حسینی از ۲۷ مهر تا ۸ آبان با مجموعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری در کنار زائران اربعین حسینی خواهد بود. این قرارگاه به ابتکار سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و مشارکت بسیاری از دستگاه‌ها از جمله سپاه پاسداران، ستاد بازسازی عتبات، ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد و نیروی مقاومت بسیج برپا شده است.
مطالب مرتبط
نظر شما