پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۹:۲۶
کد خبر: ۹۹۵۹۸
|
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۲
رییس مرکز مطالعات و آموزش سازمان فرهنگی هنری:
با هدف توسعه فعالیت‌های آموزشی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، هندسه محتوایی و کاربرگ‌های ۱۵۰۰ عنوان دوره آموزشی توسط کارگروه‌های تخصصی بازنگری و به‌روزرسانی می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سید نوید برکچیان رییس مرکز مطالعات و آموزش سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در نشست اعضای کارگروه تخصصی زبان‌های خارجی، حوزه‏ بسیار جدی در این مرکز را، حوزه طراحی و برنامه ‏ریزی دانست و گفت: به‌طور کلی آموزش سازمان در چهار عرصه ارائه می‌‏شود، عرصه دین و اخلاق،عرصه اجتماعی و شهروندی،عرصه مهارت‏‌های عمومی و عملی و عرصه ادب و هنر که شامل این ۴ عرصه ۲۲ گروه آموزشی ایجاد شده است.

برکچیان در تشریح فعالیت کارگروه‌های آموزشی افزود: هر گروه در رأس خود کارگروه آموزشی دارد که چند سالی تعطیل شده بود. در حقیقت کارگروه‏‌ها مغر متفکر و نبض تپنده شبکه آموزش هستند و هر کارگروه متشکل از کارشناسان آن حوزه به‌عنوان خبرگان این بخش به پرسش‌هایی چون ویژگی‏ هر دوره‏ آموزشی، سرفصل‏‌های دوره آموزشی، ویژگی مربیان هر دوره و ... پاسخ می‌‏دهند و مرکز آموزش دوره‏‌ها را به شکل برنامه در مراکز دنبال می‌‏کند.

رییس مرکز مطالعات و آموزش به نقش هندسه محتوایی و طراحی کاربرگ‌های آموزشی در فرایند فعالیت‌های این مرکز اشاره کرد و گفت: بعد از طراحی مانیفست و هندسه محتوایی در قالب عرصه، گروه و زیرگروه، دوره‌‏های آموزشی طراحی و به ازای هر دوره آموزشی، سندی به اسم کاربرگ آموزشی طی فرایند پیچیده‌ای در کارگروه‌‏ها خلق می‌شود. در این سند درباره هر دوره آموزشی مختصاتی مانند عنوان دوره، پیش‌نیاز دوره، هدف کلی دوره، اهداف آموزشی دوره در سطح دانش، نگرش و رفتار، ویژگی مربی، ویژگی فراگیر، منابع تدریس، شیوه ارزشیابی و از همه مهم‌تر سرفصل‏‌ها و ریز موضوعات دوره آموزشی تعیین می‌شود.

وی در توضیح بیشتر طراحی کاربرگ‌های آموزشی توضیح داد: تک‌ تک ۱۵۰۰ عنوان دوره ارائه‌ شده در سامانه سینا (سامانه نظام یکپارچه آموزشی) این کاربرگ تدوین شده و در قالب سند در اختیار مراکز قرار می‌‏گیرد و مراکز می‌‏دانند که هر دوره باید با چه مختصاتی اجرا شود.

برکچیان بیان کرد: با توجه به ضرورت به‌ روزرسانی دانش در همه ۱۵۰۰ عنوان دوره آموزشی سازمان فرهنگی هنری، یکی از مهم‌ترین وظایف کارگروه‌ها، بازنگری و به‌روزرسانی هندسه محتوایی و کاربرگ‌های آموزشی است که این فرایند به‌صورت مستمر و در قالب فعالیتی هدفمند در دستور کار کارگروه‌های آموزشی قرار گرفته است.

نظر شما