به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سید نوید برکچیان رییس مرکز مطالعات و آموزش سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در نشست اعضای کارگروه تخصصی زبانهای خارجی، حوزه بسیار جدی در این مرکز را، حوزه طراحی و برنامه ریزی دانست و گفت: بهطور کلی آموزش سازمان در چهار عرصه ارائه میشود، عرصه دین و اخلاق،عرصه اجتماعی و شهروندی،عرصه مهارتهای عمومی و عملی و عرصه ادب و هنر که شامل این ۴ عرصه ۲۲ گروه آموزشی ایجاد شده است.
برکچیان در تشریح فعالیت کارگروههای آموزشی افزود: هر گروه در رأس خود کارگروه آموزشی دارد که چند سالی تعطیل شده بود. در حقیقت کارگروهها مغر متفکر و نبض تپنده شبکه آموزش هستند و هر کارگروه متشکل از کارشناسان آن حوزه بهعنوان خبرگان این بخش به پرسشهایی چون ویژگی هر دوره آموزشی، سرفصلهای دوره آموزشی، ویژگی مربیان هر دوره و ... پاسخ میدهند و مرکز آموزش دورهها را به شکل برنامه در مراکز دنبال میکند.
رییس مرکز مطالعات و آموزش به نقش هندسه محتوایی و طراحی کاربرگهای آموزشی در فرایند فعالیتهای این مرکز اشاره کرد و گفت: بعد از طراحی مانیفست و هندسه محتوایی در قالب عرصه، گروه و زیرگروه، دورههای آموزشی طراحی و به ازای هر دوره آموزشی، سندی به اسم کاربرگ آموزشی طی فرایند پیچیدهای در کارگروهها خلق میشود. در این سند درباره هر دوره آموزشی مختصاتی مانند عنوان دوره، پیشنیاز دوره، هدف کلی دوره، اهداف آموزشی دوره در سطح دانش، نگرش و رفتار، ویژگی مربی، ویژگی فراگیر، منابع تدریس، شیوه ارزشیابی و از همه مهمتر سرفصلها و ریز موضوعات دوره آموزشی تعیین میشود.
وی در توضیح بیشتر طراحی کاربرگهای آموزشی توضیح داد: تک تک ۱۵۰۰ عنوان دوره ارائه شده در سامانه سینا (سامانه نظام یکپارچه آموزشی) این کاربرگ تدوین شده و در قالب سند در اختیار مراکز قرار میگیرد و مراکز میدانند که هر دوره باید با چه مختصاتی اجرا شود.
برکچیان بیان کرد: با توجه به ضرورت به روزرسانی دانش در همه ۱۵۰۰ عنوان دوره آموزشی سازمان فرهنگی هنری، یکی از مهمترین وظایف کارگروهها، بازنگری و بهروزرسانی هندسه محتوایی و کاربرگهای آموزشی است که این فرایند بهصورت مستمر و در قالب فعالیتی هدفمند در دستور کار کارگروههای آموزشی قرار گرفته است.