چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۰۳
کد خبر: ۹۹۶۵۷
|
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۷
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به تشریح جزئیات راهپیمایی «جاماندگان» از میدان امام حسین (ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم (ع) پرداخت و گفت: تعدادی اتوبوس فراهم شده که از انتهای مسیر راهپیمایی جاماندگان در خیابان فداییان اسلام، علاقه‌مندان را برای بیعت با ارزش‌ها و آرمان‌های امام راحل، به حرم مطهر امام خمینی (ره) منتقل می‌کند.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در تشریح برنامه‌های راهپیمایی «جاماندگان» اربعین حسینی گفت: در سال‌های اخیر بخشی از مردم کشورمان که نتوانسته‌اند به دلایل مختلفی در پیاده‌روی اربعین نجف تا کربلا شرکت کنند، در مراسم نمادین زیبایی با عنوان «جاماندگان» اربعین حسینی حضور می‌یابند و از میدان امام حسین (ع) تا حرم حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) را با پای پیاده طی می‌کنند. روز سه‌شنبه هشتم آبان ماه همزمان با اربعین حسینی، ساعت ۶:۳۰ مراسم با قرائت زیارت اربعین و مدیحه‌سرایی در میدان امام حسین (ع) آغاز می‌شود و حدود ساعت ۷:۱۵ حرکت به سمت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) از مسیر خیابان ۱۷ شهریور، میدان شهدا، میدان خراسان، میدان شوش و سه‌راه ورامین آغاز می‌شود. 

وی اضافه کرد: در برپایی این مراسم ۱۸ نهاد و دستگاه با سازمان فرهنگی هنری مشارکت داشته‌اند که از جمله آنها می‌توان به پلیس راهور، نیروی انتظامی، شهرداری تهران، ستاد عالی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور و سپاه تهران بزرگ اشاره کرد. در طول مسیر ۱۵ کیلومتری راهپیمایی جاماندگان، موکب‌های پرشماری برای ارائه خدمات به شهروندان ایجاد شده که تعداد آن در مقایسه با راهپیمایی سال گذشته تقریباً سه برابر شده است. 

رییس سازمان فرهنگی هنری تصریح کرد: از شهروندان تقاضا می‌کنم به تذکرات نیروی انتظامی و پلیس راهور دقت کنند و خودروهایشان را در خیابان‌های منتهی به میدان امام حسین (ع) پارک کنند. امکانات حمل و نقل عمومی مانند اتوبوس و مترو نیز به صورت رایگان فراهم شده است. درهای ورود و خروج زائران در حرم حضرت عبدالعظیم (ع) برای سهولت در رفت و آمد مشخص شده که درهای شمال، شرق و غرب برای ورود و درهای جنوب و شرق برای خروج در نظر گرفته شده است. همچنین ضلع شرقی حرم را برای اقامه نماز ظهر آماده کرده‌اند. با توجه به ظرفیت محدود صحن حرم حضرت عبدالعظیم (ع)، تقاضایمان این است که همانند زائران کربلا که بسیاری از آنها از دور سلام می‌دهند و بر می‌گردند، در راهپیمایی «جاماندگان» نیز همین حرکت نمادین را انجام دهند. 

وی با اشاره به تقارن اربعین حسینی و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: به همین مناسبت تعدادی اتوبوس فراهم شده که از انتهای مسیر راهپیمایی جاماندگان در خیابان فداییان اسلام، علاقه‌مندان را برای بیعت با ارزش‌ها و آرمان‌های امام راحل، به حرم مطهر امام خمینی (ره) منتقل می‌کند و عزاداران حسینی با غذای نذری پذیرایی می‌شوند. برای بازگشت نیز امکانات حمل و نقل عمومی آماده خواهد بود. 

اوحدی در پایان گفت: امیدواریم با حضور گسترده دلدادگان حسینی، مانند راهپیمایی نجف تا کربلا که حماسه باشکوهی با حضور اقشار مختلف ایجاد شد، در تهران نیز شاهد حماسه زیبایی از حضور مردم باشیم. 

نظر شما