پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۴۲
کد خبر: ۹۹۶۹۰
|
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۷
فراخوان بخش مسابقه نمایشنامه‌نویسی نخستین جشنواره تئاتر اکبر رادی اعلام شد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، فراخوان بخش نمایشنامه ‌ویسی که به صورت رقابتی و با عناوین نمایش‌نامه‌های ایرانی با موضوع آزاد و نمایشنامه‌های ایرانی با دراماتورژی و اقتباس از آثار استاد اکبر رادی برگزار می‌شود، اعلام شد. 

علاقه‌مندان برای شرکت در این بخش می‌توانند تا پایان وقت اداری روز پنجشنبه ۱۵ آذرماه ۹۷ نسبت به ارسال درخواست و مدارک مورد نیاز به دبیرخانه جشنواره اقدام کنند. همچنین اسامی نامزدهای برتر نمایشنامه نویسی نیز روز سه‌شنبه ۱۸ دی ماه سال جاری اعلام می‌شود.
  
شرایط و مقررات
* پذیرش آثار در بخش رقابتی نمایشنامه نویسی با توجه به اهداف جشنواره و بخش مذکور به کیفیت، تنوع و نوآوری بستگی دارد. 
* نمایشنامه هایی که تا کنون در هیچ یک از مسابقات نمایشنامه نویسی شرکت نکرده باشند و به چاپ نرسیده باشند، در این بخش پذیرفته می شوند.
* هر نمایشنامه نویس می تواند با ارائه ی حداکثر سه اثر، متقاضی شرکت در این بخش مسابقه باشد. 
 *چنانچه در هر مرحله‌ای از انتخاب آثار، مغایرتی با بندهای پیش گفته شده اثبات شود، دبیرخانه جشنواره تئاتر اکبر رادی، نمایشنامه مورد نظر را از بخش رقابت حذف می‌کند.
*آثار برگزیده هیئت داوران این بخش در آیین پایانی معرفی خواهد شد. جوایز این بخش شامل نشان استاد اکبر رادی، دیپلم افتخار، لوح سپاس و جایزه نقدی است. همچنین اثر برگزیده هیئت داوران برای انتشار به انتشارات مروارید معرفی خواهد شد و به چاپ خواهد رسید. 

مدارک مورد نیاز
* ارسال سه نسخه از هر عنوان نمایشنامه به نشانی دبیرخانه و همچنین ارسال نمایشنامه در قالب فایلPDF  به نشانی الکترونیکی  bonyaderadi@gmail.com
* ارسال یک قطعه عکس از نمایشنامه نویس به صورت فایل JPEG و خلاصه ی سوابق وی حد اکثر در یکصد کلمه در فایل Word به نشانی الکترونیکی bonyaderadi@gmail.com
* تکمیل فرم تقاضای حضور در جشنواره 

علاقه‌مندان و متقاضیان می‌توانند از طریق مکاتبه با پست الکترونیکی دبیرخانه به نشانی  bonyaderadi@gmail.com یا مراجعه حضوری به دبیرخانه این جشنواره به نشانی تهران، خیابان شریعتی، بالاتر از پل سید خندان، خیابان جلفا، فرهنگ‌سرای ارسباران، طبقه دوم و یا تماس با شماره تلفن‌های ۲۰- ۲۲۸۷۲۸۱۸، داخلی ۱۱۰ و  ۹۱۹۹۸۳۹۴۰۵ برای دریافت اطلاعات بیشتر اقدام کنند. 

نخستین جشنواره تئاتر اکبر رادی با دبیری بهزاد صدیقی در شش بخشِ مسابقه مونولوگ، مسابقه نمایشنامه‌نویسی، مسابقه نمایشنامه‌خوانی، مسابقه مقالات و سمینار رادی‌شناسی، نمایشگاه کاریکاتور با عنوان لبخند با شکوه آقای رادی و نمایشگاه اسناد تصویری آثار استاد اکبر رادی ۱۸ تا ۲۸ دی ماه ۹۷ توسط بنیاد اکبر رادی در تهران برگزار می‌شود.

نظر شما