جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۴:۰۶
کد خبر: ۹۹۷۵۸
|
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۳
همزمان با برگزاری هفته فرهنگی الجزایر
در آستانه گشایش هفته فرهنگی الجزایر در آذرماه، عبدالمنعم احریز سفیر الجزایر در ایران دوشنبه ۱۴ آبان ماه از فرهنگ‌سرای ملل بازدید کرد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در آستانه گشایش هفته فرهنگی الجزایر در آذرماه، عبدالمنعم احریز سفیر الجزایر در ایران دوشنبه ۱۴ آبان ماه از فرهنگ‌سرای ملل بازدید کرد. هفته فرهنگی الجزایر به منظور آشنایی شهروندان ایرانی با فرهنگ و تمدن کشور الجزایر و ایجاد روابط دوستانه بین ملت‌ها در بخش نمایشگاهی و اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی اواسط آذرماه در فرهنگ‌سرای ملل برگزار خواهد شد.

اسماعیل برادران فلاح خیر مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱ و رییس فرهنگ‌سرای ملل با خوشامدگویی به سفیر الجزایر و رایزنان فرهنگی این کشور گفت: ایران و الجزایر دارای اشتراکات فرهنگی زیادی هستند و برنامه‌های فرهنگی در تعمیق روابط کشورها نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

سفیر الجزایر نیز در این نشست از برگزاری نمایشگاه تابلوهای نقاشی، محصولات هنری الجزایر مانند نقاشی روی ماسه، پوسترهایی از انقلاب الجزایر با زبان فارسی، پوسترهایی درباره متفکران، نویسندگان و پژوهشگران الجزایری، پوسترهایی درباره تاریخ الجزایر و روابط بین دو کشور الجزایر و ایران، تاریخ کهن و تاریخ معاصر الجزایر خبر داد.
 
وی همچنین گفت: در حاشیه برگزاری برنامه‌های فرهنگی، فیلم‌های مستند با زیرنویس فارسی برای آشنایی با کشور الجزایر به نمایش در خواهد آمد. در کنار محصولات هنری، لباس‌های سنتی الجزایر به نمایش گذاشته می‌شود و در بخش جنبی این نمایشگاه انواع غذاهای الجزایری و شیرینی‌های سنتی به  بازدیدکنندگان معرفی خواهد شد. 

سفیر الجزایر به همراه رایزنان فرهنگی و مدیران و معاونان مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱ از قسمت‌های مختلف فرهنگ‌سرای ملل بازدید کرد.


نظر شما