جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۳۶
کد خبر: ۹۹۷۶۵
|
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۵
کتاب «ویژگی‌های سبکی غزلیات صائب تبریزی» تالیف دکتر پروین ناهیدی شنبه ۱۹ آبان در فرهنگ‌سرای ابن سینا معرفی و بررسی می‌شود.
«ویژگی‌های سبکی غزلیات صائب» در فرهنگ‌سرای ابن سینا معرفی می‌شودبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، کتاب «ویژگی‌های سبکی غزلیات صائب تبریزی» تالیف دکتر پروین ناهیدی شنبه ۱۹ آبان ساعت ۱۸ با حضور دکتر علی اشرف مجتهد شبستری نخستین سفیر ایران در تاجیکستان، پروفسور شفق علی بیگلو استاد ادبیات فارسی فرهنگستان علوم کشور آذربایجان، دکتر ابراهیم خدایار و دکتر بختیار بختیاری از استادان دانشگاه در فرهنگ‌سرای ابن سینا معرفی و بررسی می‌شود.

این اثر یکی از آثار ارزشمند در حوزه تحقیق و تتبع علمی و ادبی درباره سخنوران زبان و ادبیات فارسی است که علاوه بر تحقیق آثار دانشمندان ایرانی درباره صائب تبریزی، از آثار محققان تاجیکستان، آذربایجان و روسیه نیز استفاده شده است. در این کتاب مهارت های سخنوری صائب و بررسی سبکی غزلیات او با دلایل و شواهد فراوان اثبات شده است.

«ویژگی‌های سبکی غزلیات صائب »را دکتر ناهیدی در سه فصل نگاشته است. صائب و جایگاه او در ادب فارسی، ثاتیرپذیری صائب از پیشینیان، محتوای کلام صائب، صنعت های ادبی در شعر صائب و اوزان شعر صائب بخشی از موضوعاتی هستند که نگارند در این کتاب به آنها پرداخته است. این کتاب در ۳۲۳ صفحه توسط انتشارات فرهوش چاپ و تابستان ۹۷ وارد بازار کتاب کشور شد.

علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در این برنامه به فرهنگ‌سرای ابن سینا واقع در شهرک قدس خیابان ایران زمین شمالی مراجعه کنند.
نظر شما