چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۰۸
کد خبر: ۹۹۷۹۲
|
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۴
مراسم اختتامیه مسابقه قرآنی فجر در روز چهارشنبه ۲۳ آبان با حضور شرکت‌کنندگان این مسابقه و با مجری‌گری سید وحید مرتضوی مجری تلویزیونی برنامه‌های قرآنی، در فرهنگ‌سرای رازی برگزار می‌شود.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در این مسابقه که با هدف ترویج مراجعه و بهره‌برداری از متون مرجع دینی در زندگی روزمره و به‌مناسبت ایام محرم و صفر و با تاکید بر فرمایش امام صادق (ع)در رابطه با سوره فجر که آنرا منتسب به امام حسین (ع) می‌دانند و با حضور صدها نفر از دانش‌آموزان در تمامی مقاطع تحصیلی (ابتدایی، دبیرستان مقطع اول و دوم) و در دو بخش حفظ و تفسیر برگزار شد در مجموع ۶۰ نفر برگزیده شدند که در مراسم اختتامیه با حضور خانواده شرکت کنندگان مورد تجلیل قرار می گیرند.

از دلایل انتخاب این سوره مبارک قرآن برای مسابقه مذکورآیات پایانی آین سوره بویژه ذکر نفس مطمئنه است که امام صادق (ع)آن را به امام حسین (ع)منتسب دانسته و می فرماید، ایشان صاحب نفس مطمئنه بود و از خدا راضی و خدا نیز از او راضی است.

پخش نماهنگ معرفی فرهنگ‌سرا، نماهنگ سوره فجر در کلام بزرگان، سخنرانی و اجرای هنری دانش‌آموزان  و مراسم تجلیل از مهمترین بخش‌های این مراسم است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای حضور در برنامه در زمان یاد شده از ساعت ۱۵ به فرهنگ‌سرای رازی واقع در میدان قزوین، خیابان قزوین، خیابان شهید مرادی ، بوستان رازی ، سالن آمفی تئاتر رازی مراجعه کنند و برای اطلاعات بیشتر با تلفن 55423353 تماس بگیرند.

نظر شما