جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۰۲:۲۷
کد خبر: ۹۹۹۰۴
|
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴
در نشست مشترک مرکز آموزش و فرهنگ‌سرای رسانه عنوان شد
باهدف ارتقای فعالیت‌های آموزشی در فرهنگ‌سراهای خاص، نشست مشترک مدیران و مسئولان مرکز مطالعات و آموزش و «فرهنگسرای رسانه و شبکه‌های اجتماعی» برگزار شد و در این نشست مقرر شد فرهنگ‌سرای رسانه به مرکز تخصصی آموزش علوم ارتباطات و رسانه تبدیل شود.
فرهنگ‌سرای رسانه مرکز تخصصی آموزش علوم ارتباطات و رسانه می‌شودبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، نشست مشترک مرکز آموزش و فرهنگ‌سرای رسانه با حضور «سید نوید برکچیان» رییس مرکز مطالعات و آموزش و «علی‌محمد اسماعیلی» رییس فرهنگ‌سرای رسانه ۲۰ آبان در این فرهنگ‌سرا برگزار شد.

در این نشست مسئول آموزش فرهنگ‌سرای رسانه گزارشی از فعالیت‌های آموزشی این مجموعه ارائه کرد و برنامه‌های آموزشی، تعداد دوره‌ها و فراگیران، شیوه‌های تبلیغات و اطلاع‌رسانی فرهنگسرا، توسط مدیران پایش و ارزشیابی، امور مربیان و تسهیلگران، محصولات و روابط عمومی بررسی شد.

رئیس مرکز مطالعات و آموزش در این نشست گفت: بحث آموزش روزنامه‌نگاری و خبرنگاری در سطوح مختلف، خبرنویسی، مصاحبه و گزارش‌نویسی، مدیریت رسانه، روزنامه‌نگاری شهروندی، حوزه ویراستاری خبر، فن بیان و گویندگی و تولید محتوا برای شبکه‌های اجتماعی از مهم‌ترین فعالیت‌های حوزه آموزش در بخش رسانه است.

سید نوید برکچیان افزود: برگزاری آزمون رسانه، روابط عمومی، تبلیغات، ویراستاری و فن بیان و گویندگی با طراحی استاندارد آزمون‌ها که توسط استادان به نام حوزه رسانه صورت گرفته گام مهمی است که با اهتمام کارگروه رسانه برداشته شده و نشان از اهمیت این بخش در منظومه آموزشی مرکز مطالعات و آموزش است.

وی افزود: هدف از نشست‌های مشترک آموزشی، ارتقای فعالیت‌های این حوزه در شهر تهران است و تلاش می‌کنیم با گزارش‌های تحلیلی و بررسی فعالیت‌های ۶ ماهه بخش آموزش فرهنگ‌سرای رسانه تصویر دقیقی از فعالیت‌های این حوزه داشته باشیم.

برکچیان ابراز امیدواری کرد بر اساس منظومه و نظام آموزشی جدید سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با شکل‌گیری مرکز تخصصی آموزش رسانه در این فرهنگ‌سرا زمینه مناسبی برای خدمات آموزشی تخصصی به علاقه‌مندان این حوزه، اصحاب خبر و دانشجویان رشته ارتباطات فراهم شود.

در این نشست «علی‌محمد اسماعیلی» با تأکید بر این موضوع که برند فرهنگ‌سرای رسانه، توجه بر موضوعات خاص ارتباطات و رسانه است گفت: به دنبال تبدیل این فرهنگسرا به پاتوق اصحاب خبر و رسانه هستیم.

رییس فرهنگسرای رسانه با استقبال از ایده ایجاد مرکز تخصصی آموزش رسانه اضافه کرد: امیدواریم با عملی شدن این طرح شاهد حضور استادان حوزه ارتباطات و تعامل بیشتر با اصحاب رسانه باشیم.
نظر شما