چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۵۲
کد خبر: ۹۹۹۱۵
|
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۴
همزمان با فرا رسیدن ایام ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع)، سرپرست فرهنگ‌سرای امید از اجرای گروه کر سالمندان این فرهنگ‌سرا در قالب ویژه‌برنامه «آوای امید» در فرهنگ‌سرای اندیشه خبر داد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مرضیه خسروی سرپرست فرهنگ‌سرای امید از اجرای گروه کر سالمندان این فرهنگ‌سرا در قالب ویژه‌برنامه «آوای امید» در فرهنگ‌سرای اندیشه خبر داد و گفت: همزمان با آغاز ماه ربیع‌الاول، ماه سرور و شادی اهل بیت (ع) و در آستانه میلاد پیامبر اسلام (ص) و تحت عنوان کلی بهار مهربانی، گروه کر «آواهای ماندگار» فرهنگ‌سرای امید روز پنجشنبه یکم آذر ماه از ساعت ۱۸ تا ۲۰ بزرگ‌ترین اجرای صحنه‌ای خود را با عنوان «آوای امید» برگزار خواهد کرد. این برنامه میزبان صدها میهمان علاقه‌مند به هنر موسیقی و فرهنگ است که از هنر اولین و بزرگ‌ترین گروه کر جهاندیدگان کشور بهره خواهند برد. 

وی درباره سوابق این گروه گفت: گروه کر جهاندیدگان «آواهای ماندگار» از سال ۱۳۸۳ به همت فرهنگ‌سرای امید فعالیت خود را آغاز کرد. این گروه اولین گروه کری بود که همه اعضای آن را سالمندان و جهاندیدگان هنرمند تشکیل داده بودند. آشنایی با سلفژ، فن بیان، تکنیک‌های آواز گروهی و همسرایی، صداسازی و موسیقی، تمرینات مکرر هفتگی، آموزش مستمر، رهبری و هدایت توسط استادان به نام موسیقی در کنار صمیمیت و گرمای حضور چهره‌های با تجربه و سالمند در این گروه فاخر موسیقی از جمله ویژگی‌های خاص آن در طول سالیان متمادی فعالیت در عرصه هنر موسیقی بوده است. اجراهای متعدد در صداوسیما، سالن اجلاس سران نهاد ریاست جمهوری، وزارت نفت، وزارت کشور، فرهنگ‌سراها و دیگر مراکز فرهنگی و هنری شهر تهران، حضور در بزرگداشت‌ها، مراسم‌های گوناگون و برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری نشان از تسلط، مهارت و دلنشینی آثار ارائه‌شده توسط این گروه دارد که همواره از سوی مسئولان، مدیران و مخاطبان مورد تقدیر و قدردانی قرار گرفته است. 

خسروی در ادامه درباره آثار ارائه‌شده در این برنامه توضیح داد و گفت: بازخوانی ترانه‌ها و آثار موسیقیایی قدیمی و نیز آثار فولکلور در کنار ارائه آثار جدید، از جمله جذابیت‌های اجرایی این گروه خاص محسوب می‌شود و حضور بیش از ۶۵ سالمند با انگیزه در گروه کر «آواهای ماندگار» می‌تواند باعث ایجاد شادی و نشاط در بین مخاطبان شود.  

علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره گروه کر «آواهای ماندگار» می‌توانند به نشانی بالاتر از میدان شهدا، خیابان ۱۷ شهریور، خیابان خشکبارچی، بوستان خیام، فرهنگ‌سرای امید مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر با شماره ۳۳۳۰۲۵۹۲ تماس بگیرند.
نظر شما