جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۵۸
کد خبر: ۹۹۹۱۸
|
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۹
در نشست خبری جشن‌های بهار مهربانی مطرح شد
مصطفی محدثی خراسانی شاعر، روز یکشنبه ۲۷ آبان ماه در نشست خبری جشن‌های «بهار مهربانی» با اشاره به اینکه جامعه ما بیشتر احساسات مذهبی خود را در مراسم سوگ بروز می‌دهد، گفت: در کنار آن سوگواری‌های انسان‌ساز، نیازمند شادی و شادمانی‌های امیدبخش و حرکت‌آفرین نیز هستیم.
جهان اسلام نیازمند شادی و شادمانی‌های امیدبخش و حرکت‌آفرین استبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مصطفی محدثی خراسانی شاعر نام‌آشنا با حضور در نشست خبری جشن‌های «بهار مهربانی» ویژه‌برنامه‌های سالروز میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) که یکشنبه ۲۷ آبان ماه در باغ‌موزه قصر برگزار شد، به بیان نظرات خود درباره این ویژه برنامه پرداخت.

خراسانی با اشاره به اهمیت شعر، گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری، شعر ثروت ملی ماست و در طول قرن‌ها، رسانه بی‌رقیب فرهنگ‌ساز ما شعر بوده است. دلیلش هم این است که شعر با ابزاری سر و کار دارد که همه مردم با آن سر و کار دارند و آن کلمه است. از این لحاظ، بیشترین مخاطب را در بین هنرها، شعر دارد و کسی را نداریم که به زبان فارسی سخن بگوید و در صحبت‌ها و محاوراتش از شعر استفاده نکند. امروز هم شعر در تثبیت ارزش‌ها و آرمان‌ها و انتقال آن به نسل آینده پیشگام است و می‌تواند انقلاب و ارزش‌هایش را نشر دهد. 

وی اضافه کرد: به طراحان برنامه بهار مهربانی تبریک می‌گویم که پیامبر(ص) را بهانه این حرکت بزرگ فرهنگی قرار دادند. در سال‌های اخیر از یکی از مهم‌ترین محورها و مفاهیم آیینی که شخصیت و سیره پیامبر اکرم(ص) است، غفلت کرده‌ایم. به ویژه امروز که نام پیامبر(ص) در بین همه مسلمانان با هر گرایش و مذهبی نقطه اتصال است و جهان اسلام امروز بیش از هر چیز نیازمند نقاط مشترک و اتفاق است و باید روی اینها سرمایه‌گذاری کنیم. 

محدثی خراسانی در پایان بیان کرد: ما بیشتر گرایش داریم که احساسات مذهبی و محبتمان نسبت به اهل بیت(ع) و مفاهیم مذهبی را در مراسم سوگ بروز دهیم، در صورتی که جامعه ما و جهان اسلام در کنار آن سوگواری‌های انسان‌ساز، نیازمند شادی و شادمانی‌های امیدبخش و حرکت‌آفرین نیز هست. امیدوارم عطر این بهاری که در پاییز در کشور ما پخش خواهد شد، بتواند آغاز حرکتی برای کسب دستاوردهای بزرگ‌تر و تاثیرگذارتر و یک آینده فرهنگی بسیار خوب برای کشور باشد.

نظر شما