جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۴:۱۵
کد خبر: ۹۹۹۲۰
|
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۰
در نشست خبری جشن‌های بهار مهربانی مطرح شد
رضا مهدوی هنرمند فعال عرصه موسیقی روز یکشنبه ۲۷ آبان ماه در نشست خبری جشن‌های «بهار مهربانی» نظرات خود درباره برگزاری این ویژه برنامه را عنوان کرد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، رضا مهدوی هنرمند فعال عرصه موسیقی با حضور در نشست خبری جشن‌های «بهار مهربانی» ویژه‌برنامه‌های سالروز میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) که یکشنبه ۲۷ آبان ماه در باغ‌موزه قصر برگزار شد، به بیان نظرات خود درباره این ویژه برنامه پرداخت.

 وی با اشاره به اینکه هنر یک ابزار است، گفت: باید بپذیریم که هنر برای هر چه رساناتر شدن مفاهیم عمیق انسانی به کار می‌رود. ما در آستانه ۴۰ سالگی انقلاب اسلامی هستیم و حالا بهترین فرصت است تا دید خود را در انجام فعالیت‌ها بلندتر کنیم.

وی افزود: این برنامه‌ای که امروز معرفی می‌شود، به نظر من به آن افق دید رسیده است. چرا که دو نهاد مهم حاکمیتی در ابعاد وسیع خودشان دست در دست هم داده‌اند و بار دیگر «جشنواره پیامبر مهربانی» که ما خاطرات خوشی را در برگزاری آن در ادوار گذشته در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران داشتیم، این بار در سطح وسیع‌تری با استفاده از دیگر هنرها در دل مردم برگزار می‌کنیم و تجربه نشان داده است که موسیقی وقتی از سالن‌ها بیرون می‌آید و در خیابان عرضه می‌شود بهترین شنونده‌ها را خواهد داشت. 

این هنرمند عرصه موسیقی با اشاره به قیمت گران کنسرت‌های موسیقی گفت: امروزه استفاده از هنر موسیقی در سالن‌ها برای بخش عمده‌ای از مردم به دلیل قیمت بالای سالن‌ها ممکن نیست. اما هنرمندان داوطلبانه فعالیت برای مردم را به دیده منت می‌گذارند و با امکانات کمتر اما با حمایت‌های بیشتر دولتی، خدمتگزاری‌های بیشتری به مردمشان خواهند کرد.
 
مهدوی در ادامه گفت: ما همواره در بخش سوگ و عزا فعالیت‌های خوبی داشته‌ایم و آثار فاخری تولید کرده‌ایم، من به خود می‌بالم که چنین برنامه‌ای در راستای سرور و برای پیامبر عظیم‌الشان اسلام و امام جعفر صادق(ع) برگزار می‌شود و امیدوارم این اتحاد سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و وزارت ارشاد و همین برنامه سکوی پرشی باشد برای دیگر مراکز تا مدیران الگو بگیرند و از این پیوستگی و اتحاد به نفع مردم استفاده کنند. 

وی در پایان سخنان خود گفت: سرود یکی از ساده‌ترین زیرشاخه‌های هنر موسیقی است که ما در سال‌های اولیه انقلاب و هشت سال دفاع مقدس از آن بهره‌های زیادی بردیم، اما متاسفانه این سال‌ها آن را به دست فراموشی سپرده‌ایم. حال خوب است که این سرودها سرود پیامبر باشد، سرود  انسانیت و معرفت باشد و می‌توانیم از این هنر تاثیرگذار و مرمی برای آیین‌های دینی، ملی و باستانی بهترین استفاده را ببریم.
نظر شما