پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۲۱:۰۱
کد خبر: ۹۹۹۲۷
|
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۶
فرهنگ‌سرای فردوس کارگاه آموزش اصول داستان‌نویسی «کاغذ سفید» را با موضوع پیرنگ (طرح داستان) و انوع آن در داستان نویسی برگزار می‌‌کند.
پیرنگ و انواع آن در داستان در کارگاه «کاغذ سفید» بررسی می‌شودبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، کارگاه نویسندگی «کاغذ سفید»، با هدف ایجاد خلاقیت و توانمندی از طریق نوشته‌، تقویت حس خودباوری و اعتماد به نفس، تحلیل قصه‌ها از بعد روان‌شناختی، آشنایی با دیدگاه‌های متفاوت و نویسندگان روز دوشنبه ۲۸ آبان ساعت ۱۶ در فرهنگ‌سرای فردوس برگزار می‌شود.

پيرنگ طرحی است كه نقاشان به روی كاغذ می‌كشند و بعد آن را كامل می‌كنند يا طرح ساختمانی كه معماران می‌ريزند و از روی آن ساختمان را بنا می‌كنند. خلاصه فشرده اما كامل و گويايی كه شامل خط سير ماجراهاست و ما پس از ديدن یک فيلم يا نمايش يا مطالعه يک داستان براي ديگران بيان می‌كنيم همان قصه داستان يا پيرنگ است كه حاصل ديده‌ها شنيده‌ها، تجربه‌ها يا تخيل آزاد افرادی است كه ممكن است لزوما داستان نويس هم نباشند که در اين مرحله بايد اين طرح را يادداشت كرده و در شرايط و فرصت مناسب از آن داستانی خلق كرد.

علاقه‌مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند به فرهنگ‌سرای فردوس واقع در میدان صادقیه، بلوار فردوس شرق، بعد از چهارراه شهید سلیمی جهرمی مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر نیز با شماره 44081043 تماس بگیرند.
نظر شما