پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۵:۴۱
کد خبر: ۹۹۹۴۷
|
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۳
با حضور سرپرست معاونت فرهنگی سازمان فرهنگی هنری انجام شد
سید علیرضا فاطمیان‌پور سرپرست معاونت فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران روز دوشنبه ۲۸ آبان ماه با حضور در برنامه تهران‌۲۰ شبکه پنج سیما به تشریح برنامه‌های جشن‌های بزرگ «بهار مهربانی» در تهران پرداخت.
تشریح برنامه‌های «بهار مهربانی» در برنامه تهران‌بیستبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، همزمان با ایام ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع)، سید علیرضا فاطمیان‌پور سرپرست معاونت فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران روز دوشنبه ۲۸ آبان ماه با حضور در برنامه تهران۲۰ شبکه پنج سیما به تشریح برنامه‌های «بهار مهربانی» در تهران پرداخت و گفت: با مصوبه شورای فرهنگ عمومی، ستادی تشکیل شد که برنامه‌هایی با عنوان بهار مهربانی در کشور برگزار کند و مسئولیت برنامه‌های شهر تهران را سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران بر عهده دارد. مجموعه‌های گوناگونی نیز به ما یاری می‌رسانند و این همکاری در اجرای برنامه‌های فرهنگی کم‌نظیر است. 

وی اضافه کرد: از ۲۹ آبان ماه تا ۴ آذر ماه در ۱۰ نقطه ایستگاه‌های مهربانی برپا می‌شود که این ۱۰ ایستگاه شامل میدان آیینی امام حسین (ع)، دریاچه شهدای خلیج فارس، منطقه گردشگری و فرهنگی عباس‌آباد، ایوان انتظار، باغ‌موزه قصر، میدان آزادی، فرهنگ‌سرای ملل، فرهنگ‌سرای ولا، فرهنگ‌سرای قرآن و فرهنگ‌سرای شفق است. در این نقاط قرار است بعد از اذان مغرب غرفه‌های متنوع فرهنگی، هنری، ورزشی، بازی‌های محلی و... برپا شود و چندین اجرای صحنه‌ای شامل موسیقی زنده و برنامه‌های متنوع پذیرای شهروندان است. در ۲۹ آبان و سوم و چهارم آذر ماه نیز نورافشانی را خواهیم داشت.

فاطمیان‌پور با بیان اینکه یکی دیگر از برنامه‌های بهار مهربانی برای ایجاد سرور در شهر، حرکت کاروان گل است، اظهار کرد: این کاروان‌ها در ۶ روز در ۶ مسیر مختلف تهران حرکت می‌کنند و فضایی باطراوت و زیبا به وجود می‌آورند. در ایستگاه‌های مترو گروه‌های سرود دانش‌آموزی هر روز اجرا دارند، همچنین پویشی در فضای مجازی راه‌اندازی شده که با هشتگ های #من عاشق محمدم و #من محمد را دوست دارم در شبکه‌های اجتماعی در کنار مردم هستیم. 

وی افزود: یک برنامه مهم دیگر داریم که به طور کامل توسط مردم اجرا می‌شود و آن گذر مهربانی است. در پیاده‌روی جاماندگان اربعین حسینی شاهد ارائه خدمات رایگان مردم به مردم بودیم و قصد داریم در برنامه گذر مهربانی در روز ۱۷ ربیع‌الاول نیز این امکان را ایجاد کنیم. فضایی در اختیار مردم قرار می‌دهیم که هر نوع خدمت رایگان و صلواتی‌ای که می‌خواهند، به دیگران بدهند؛ این خدمات می‌تواند شامل معاینه پزشکی، تعمیر، دوخت و... باشد. 

سرپرست معاونت فرهنگی سازمان فرهنگی هنری عنوان کرد: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران این آمادگی را دارد که همه امکانات فرهنگی‌اش شامل سینماها، موزه‌ها و... را در این ایام نیم‌بها کند. اگر بقیه نهادها هم کمک کنند، می‌توانیم مراکز فرهنگی بیشتری را برای استفاده شهروندان نیم‌بها کنیم. در فرهنگ‌سرای قرآن یک محفل قرآنی با حضور چهار گروه خارجی تلاوت قرآن برگزار می‌شود و به مناسبت هفته وحدت، اهل تسنن و تشیع در کنار هم به تلاوت قرآن می‌پردازند. 

وی در پایان گفت: دو قطعه موسیقی به نام‌های «یا محمد» با صدایمانی رهنما و «یا حبیب‌الله» با صدای عبدالله سزگلی تولید شده که در این ایام رونمایی خواهد شد. در نهایت این برنامه‌ها با دو آیین اختتامیه به پایان می‌رسد؛ شب میلاد پیامبر اکرم (ص) بعد از اذان مغرب در فرهنگ‌سرای بهمن و روز میلاد پیامبر اکرم (ص) از ساعت ۹ تا اذان ظهر در سالن اجلاس سران این برنامه‌ها با اجرای گروه‌های موسیقی محلی برگزار می‌شود. امیدواریم با اجرای این برنامه‌ها در این ایام، فضای شادی برای مردم ایجاد شود.
نظر شما