جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۶:۰۸
کد خبر: ۹۹۹۵۱
|
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۰
فرهنگ‌سرای کار و تعاون، به منظور گسترش فرهنگ حلم، صبر، آرامش و مهربانی با رویکرد چشم انداز خانواده اسلامی و تحکیم بنیان خانواده کارگاه آموزشی «مهارت‌های زندگی» را روز دوشنبه ۲۸ آبان ماه برگزار کرد.
هشتاد و دومین نشست از سلسله نشست‌های مهارت‌های زندگی برگزار شدبه گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، کارگاه آموزشی مهارت‌های زندگی با موضوع بررسی نقش دانش در زندگی روزمره با مولفه‌های (تجربه، راه ثروتمندشدن، تأثیر نفوذ بر دیگران و ... با حضور محمدمکی (دانشجوی دوره ی دکترای روانشناسی بالینی) در سالن اجتماعات این مرکز برگزار شد.

در ابتدای این نشست با توجه به پیوستگی موضوعات مورد بحث روانشناسی از کتاب دوازده ستون موفقیت اثر (جیم ران و کریس وایدز) کارشناس برنامه به ادامه مباحث از ستون هفتم تا نهم این کتاب پرداخت و گفت: در بخش ستون هفتم این کتاب به نقش دانش و تحصیلات آکادمیک در ثروت پرداخته است. تحصیلات آکادمیک در یافتن روزی به تو کمک می کند و تحصیلات شخصی در یافتن خوشبختی، تحصیلات شخصی مساویست با یادگیری‌های گوناگون از افراد و اشخاص و اتفاقات گوناگون.

مکی گفت: اگر کسی در مسیر اشتباهی حرکت می‌کند، به انگیزه‌ای برای تندتر رفتن احتیاج ندارد، بلکه به آموزش احتیاج داره تا به مسیر درست برگردد. یادگیری مقدمه‌ای برای ثروت است. تمام تغییرات بزرگ با یادگیری آغاز می‌شود. یادگیری یعنی ایجاد تغییر نسبتاً پایدار در توان رفتاری فرد. بخش اعظم زندگی پس از تحصیلات رسمی جریان دارد.

وی ضمن گرامی‌داشت هفته کتاب به ترویج فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی اشاره کرد و گفت: بدانید راز اصلی موفقیت همان یادگیری دائمی است. کتاب خواندن، سرمشق و الگو گرفتن از آدم‌های موفق و سرانجام درس گیری از شکست‌ها و استفاده از تجربیات خود و دیگران است. مسئله این نیست که خرید کتاب چقدر گران تمام می‌شود، مساله این است که اگر کتاب نخوانی چقدر برای شما گران تمام می‌شود. اگر دوست دارید به سطح دانش و مهارت یک استاد برسید به سراغ کتاب هایش بروید. بدون مطالعه هیچ پیشرفتی ممکن نیست.

مکی در ادامه برنامه به موضوع تأثیر نفوذ بر دیگران در این بخش پرداخت و  افزود: هر کس که بخواهد موفق باشد باید بتواند هنر تأثیر گذاری بر دیگران را بیاموزد. بشر موجودیست اجتماعی و میزان موفقیت او وابسته است به میزان تعامل و همکاری او با دیگران، به همین خاطر باید تأثیرگذار بود. موفقیت در دستیابی به خواسته ها بستگی دارد به میزان تأثیرگذاری  شمابر دیگران. یک نوزاد زمانی که احساس گرسنگی می کند گریه می کند و با این کارش تأثیر می گذارد تا بتواند به خواسته و نیازش دست یابد. و ما باید برای انجام تک تک امور مربوط به زندگیمان این توانایی را داشته باشیم که بر دیگران تأثیر بگذاریم، کسی در انجام کارش موفق تر است که از قدرت تأثیرگذاری بیشتری بهره مند باشد.

این روانشناس خانواده گفت: در زمان های گذشته موفقیت به صورت موروثی از نسلی به نسلی دیگر منتقل می‌شد اما امروزه فارغ از جنسیت، رنگ و نژاد اگر خواهان موفقیت باشی و برای رسیدن به آن سعی و تلاش کنی مطمئناً موفق خواهی بود. حال هرقدر شما فردی  صادق، مستعدتر و کوشاتر باشی در تأثیرگذاری موفق تر عمل خواهی نمود.

وی همچنین در خصوص رشد مالی که تابع رشد فردی است گفت: این ستون مربوطه به پول است. پولی که نمی‌تواند باعث خوشبختی شود اما نبودش حتماً باعث بدبختی می‌شود. پول هیچ گاه امنیت خاطر نمی‌آورد چرا که ممکن است هر لحظه از دست برود. مهم میلیونر شدن نیست مهم اینست که برای تبدیل شدن به یک میلیونر باید به چه آدمی تبدیل بشوید به همین خاطر است که گفته می شود رشد مالی تابع رشد فردی است. برای این که بتوانی یک میلیون دلار بدست بیاری باید به انسانی یک میلیونی با باورهای میلیونی تبدیل بشوی.

در پایان این نشست کارشناس برنامه با توجه به موضوع مورد بحث به نظرخواهی از مخاطبان حاضر پرداخت و به پرسش های آنان پیرامون مباحث ارائه شده پاسخ داد.                               
نظر شما