جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳
ساعت : ۱۱:۱۵
کد خبر: ۹۹۹۷۲
|
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۳
مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۸ از برگزاری بیش از ۲۰ برنامه به مناسبت هفته کتاب در این منطقه خبر داد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حامد طراحی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۸ برنامه‌های این منطقه در هفته کتاب و کتابخوانی را تشریح کرد. وی با اشاره به برگزاری ویژه‌برنامه در محضر قلم و نشست صمیمانه اعضای شورای شهر تهران با نویسندگان منطقه در این برنامه اظهار داشت: با مشارکت کانون فرهیختگان و نهادهای فرهنگی و اجتماعی منطقه به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی، نشست صمیمانه با حضور ۴۰ نفر از نویسندگان منتخب و مسئولان فرهنگی و هنری و اجتماعی منطقه ۱۸ برگزار می‌شود و این برنامه مقدمه تشکیل کانون نویسندگان منطقه خواهد بود.

وی افزود: مقرر شده در این برنامه چند نفر از اعضای شورای شهر تهران حضور داشته باشند و از نزدیک ضمن آشنایی با نویسندگان منطقه، دغدغه‌های آنان را بشنوند. همچنین در راستای حمایت از نویسندگان، کارت منزلت نویسندگان منطقه با مشارکت مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۸ و معاونت اجتماعی شهرداری منطقه رونمایی خواهد شد.
 
رییس فرهنگ‌سرای خاتم (ص) گفت: این برنامه پنجشنبه یکم آذر ماه ساعت ۱۵ با حضور شهردار منطقه، مدیران فرهنگی و اجتماعی منطقه، اعضای شورای شهر، مدیران سراهای محله، کتابخانه‌ها و جمعی از فعالان فرهنگی منطقه در سالن شهر ترافیک برگزار خواهد شد.

مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۸ همچنین از برگزاری بیش از ۲۰ برنامه به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی در مراکز فرهنگی و کتابخانه‌های این منطقه خبر داد.
طراحی برگزاری نمایشگاه‌های کتاب، بازدید دانش آموزان از کتابخانه‌های منطقه، نشست‌های آموزشی و کارگاهی، ویژه‌برنامه‌های آشنایی با نویسندگان و نشست‌های نقد و بررسی کتاب را از جمله شاخص‌ترین برنامه‌های هفته کتاب در این منطقه برشمرد و گفت: در بخش نمایشگاهی، نمایشگاه آثار نویسندگان منطقه ۱۸ در کتابخانه ۱۵ خرداد و نمایشگاه کتاب ایستگاه دانایی در کتابخانه استاد حکیمی و دبستان سعادت برپا شده است. 

رییس فرهنگ‌سرای خاتم (ص) درباره برنامه بازدید از کتابخانه‌های منطقه اظهار کرد: کتابخانه‌های استاد حکیمی، ۱۵ خرداد، بوستان نرگس، فجر، قائم (عج) و شهدای محله بهداشت در هفته کتاب میزبان گروه‌های دانش‌آموزی و کودکان و نوجوانان هستند تا ضمن حضور در فضای کتابخانه با کتاب بیشتر انس بگیرند و همچنین شرایط عضویت رایگان در این هفته فراهم شده است.

طراحی هفته کتاب را فرصت خوبی برای معرفی نویسندگان به مخاطبان برشمرد و گفت: علاوه بر نمایشگاه کتاب نویسندگان منطقه، برنامه‌هایی برای دیدار مخاطبان با نویسندگان حوزه کودک و نوجوان همچون افسانه شعبان‌نژاد، نسرین صمصامی، سولماز خواجه‌وند و حوریه حافظیان تدارک دیده شده است.

وی کارگاه کتاب سازی توسط کودکان، کارگاه مهارت‌های مطالعه، نشست بازخوانی کتاب، خوانش رمان، گلستان‌خوانی، کارگاه قصه‌گویی برای کودکان و بازی‌های خلاق با محوریت کتاب را به عنوان دیگر برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی در منطقه ۱۸ برشمرد و افزود: فرهنگ‌سرای خاتم (ص)، خانه فرهنگ امام علی (ع)، خانه فرهنگ رشد، پارک آموزش و  کتاب کودک و کتابخانه‌های تحت پوشش منطقه تا اول آذر با برنامه‌های متنوع در حوزه کتاب میزبان اقشار مختلف شهروندان به ویژه کودکان، نوجوانان و جوانان هستند.
 
علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره ۶۶۲۰۷۰۶۸ تماس بگیرند. 
برچسب ها: هفته کتاب ، منطقه 18
نظر شما