پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
ساعت : ۱۳:۴۵
کد خبر: ۹۹۹۹۰
|
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵
رییس سازمان فرهنگی هنری در محفل انس با قرآن مطرح کرد
رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران روز چهارشنبه ۳۰ آبان ماه در محفل انس با قرآن کریم که در قالب جشن‌های بزرگ بهار مهربانی در فرهنگ‌سرای قرآن برگزار شد، بیان کرد: ارزش‌های اخلاقی گمشده امروز جامعه ماست و باید به یاری پیامبر اکرم (ص) به دامن این ارزش‌ها بازگردیم. در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، باید به فکر گسترش وحدت در جامعه باشیم.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، همزمان با فرا رسیدن ایام ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) و هفته وحدت، «محفل انس با قرآن کریم» روز چهارشنبه ۳۰ آبان ماه در قالب جشن‌های بزرگ بهار مهربانی در فرهنگ‌سرای قرآن برگزار شد. سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، محمدجواد حق‌شناس عضو شورای اسلامی شهر تهران، مهدی قره‌شیخلو رییس سازمان دارالقرآن کریم، سید محمدجواد شوشتری سرپرست خبرگزاری بین‌المللی قرآنی (ایکنا)، محمدحسین محمدزاده مدیر شبکه قرآن و معارف سیما و رحیم قربانی رییس سازمان قرآن و عترت بسیج تهران از چهره‌های حاضر در این برنامه بودند. 

علی‌اکبر توپچی رییس فرهنگ‌سرای قرآن با بیان خیر مقدم به حاضران گفت: بدون تردید قرآن عامل وحدت جامعه اسلامی ما بوده و هر گاه قرآن در متن جامعه بوده، کشور از توطئه‌های دشمنان دور شده است. 

وی ادامه داد: همه تلاش دشمنان این بوده که از انس با قرآن و کسب راهنمایی از آن فاصله بگیریم، اما قطعاً افراد جامعه اسلامی آیات قرآن را سرلوحه زندگی قرار می‌دهند، آیاتی که ما را به وحدت، مهربانی و خوب زیستن دعوت می‌کند. از همه افرادی که در این محفل حضور پیدا کرده‌اند، سپاسگزارم و امیدوارم بتوانیم با اجرای چنین برنامه‌هایی وحدت را در جامعه ترویج دهیم.

سعید اوحدی رییس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران نیز با تبریک به مناسبت ایام ولادت پیامبر گرامی اسلام، عنوان کرد: این بیان پیامبر (ص) است که برای هر چیزی زینتی است و زینت قرآن، صوت زیباست. تلاوت‌های زیبای قاریان جوان در این محفل از معجزات قرآن کریم است و به دل می‌نشیند. 

وی اضافه کرد: شاید بزرگ‌ترین ویژگی دوران باعزت زندگی پیامبر (ص)، شرح صدری بود که ایشان در ذات خودشان داشتند. در هفته وحدت باید به سیره ایشان تاسی کنیم و آستانه تحمل خود را بالا ببریم. پیامبر (ص) فرمودند که من نگران آینده امتم هستم و این دغدغه ارزشمند، باعث به زحمت افتادن ایشان شده بود. همه وجود پیامبر (ص)، دغدغه هدایت امتش را داشت. حال ما چقدر دغدغه همنوع خودمان را داریم و پیرو سیره ایشان هستیم؟ چقدر به دنبال باز کردن گره کار دیگران هستیم؟

رییس سازمان فرهنگی هنری تصریح کرد: ارزش‌های اخلاقی گمشده امروز جامعه ماست و باید به یاری پیامبر اکرم (ص) به دامن این ارزش‌ها بازگردیم. در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، باید به فکر گسترش وحدت در جامعه باشیم.

وی در پایان گفت: اهل قرآن طبق فرموده رسول اکرم (ص) اهل خدا به حساب می‌آیند و این وصف در مقام هیچ گروه دیگری گفته نشده است. باید قدرشناس این جایگاه باشیم و روز به روز تلاش بیشتری برای پرورش قاریان و حافظان قرآن کریم داشته باشیم. 

محمدجواد حق‌شناس عضو شورای شهر تهران نیز در این  محفل گفت: قرآن به حق معجزه حضرت ختمی مرتبت (ص) است و تا زمین می‌چرخد و انسان بر این کره خاکی است، همچنان معجزه باقی خواهد ماند. پیامبری که معجزه‌اش کتاب است و قسمش به قلم است و فرمانش به خواندن است. 

در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب باید به فکر گسترش وحدت در جامعه باشیم

وی اضافه کرد: پیامبر اکرم (ص) برای تمام بشریت قرآن را که کتاب زندگی و سعادت است به ارمغان می‌آورد. کتابی که پیوند میان عالمان، نخبگان و همه حقیقت‌طلبان است و این محفل قرآنی موجب شد شما گرد هم بیایید تا با صوت شما خوشخوانان کشور، میلاد حضرت محمد (ص) را با تلاوت آیات کلام وحی جشن بگیریم. امیدوارم بتوانیم با تمسک به سیره پیامبر مهربانی و اهل بیت (ع) و قرآن، ندای وحدت را در این سرزمین سر دهیم.

در این برنامه که با حضور قاریان بین‌المللی، استادان قرآنی شهر تهران و چهره‌های قرآنی استان کردستان برگزار شد، قاریان شیعه و قاریان اهل سنت به مناسبت هفته وحدت در کنار یکدیگر به تلاوت قرآن کریم پرداختند. رضا مدبر قاری برگزیده نوجوانان کشور، هادی موحد امین نفر اول مسابقات بین‌المللی کرواسی و سامان صیدی از قاریان جوان استان کردستان، قاریان و حافظان حاضر در این محفل بودند. همچنین گروه تواشیح میلاد نور استان کردستان به اجرای برنامه پرداخت. 

در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب باید به فکر گسترش وحدت در جامعه باشیم

جشن‌های گسترده بهار مهربانی به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و با هدف افزایش نشاط و امید در ماه ربیع با بیش از ۴۰۰ اجرا از ۲۹ آبان تا ۴ آذر در ۱۰ ایستگاه مهربانی برگزار می‌شود.
نظر شما