جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۷:۲۳
کد خبر: ۱۰۰۰۱۱
|
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۴

فراخوان مسابقه روزنامه‌دیواری دانش‌آموزی «پلاک ۱۷»

مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۷ فراخوان مسابقه روزنامه‌دیواری دانش‌آموزی را با عنوان «پلاک ۱۷» در سطح منطقه منتشر کرد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۱۷ فراخوان مسابقه روزنامه‌دیواری دانش‌آموزی را با عنوان «پلاک ۱۷» ویژه مدارس پایه اول دوره متوسطه در سطح منطقه منتشر کرد. خانه قرآن بهاران به عنوان دبیرخانه مسابقه با مشارکت آموزش و پرورش منطقه و کانون فرهنگی تربیتی میثم این مسابقه را برگزار می‌کند.

خانه قرآن بهاران این برنامه را با هدف تقویت تعاون، همکاری و کار گروهی بین دانش‌آموزان و شناسایی استعدادهای آنها در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی در مدارس منطقه ۱۷ اجرا می‌کند. در تهیه روزنامه‌های دیواری گروه‌های دانش آموزان باید به سه رویکرد سبک زندگی اسلامی ایرانی، هویت دینی و انقلابی و مدیریت تغییرات فرهنگی در بخش‌های مختلف فرهنگی و هنری در قالب‌های ادبی، تجسمی و... توجه شود.  

در تهیه روزنامه‌دیواری رعایت موارد زیر مد نظر است:
الف)
۱- روزنامه دیواری در قالب گروه‌های حداکثر ۵ نفری در بخش‌های فرهنگی، اجتماعی و آموزشی در قالب‌های خلاصه کتاب/ معرفی کتاب/ داستانک/ دلنوشته/ شعر/ مصاحبه/ مقاله/ اینفوگرافی/ نقاشی/ حدیث/ روایت/ آموزه‌های قرآنی/ قصه‌های قرآنی/ مطالب آزاد تنظیم شود. 
۲- ابعاد ۷۰*۵۰ برای این روزنامه‌دیواری در نظر گرفته شده که از سوی فرهنگ‌سرا در اختیار مدارس قرار می‌گیرد.
۳- خلاقیت و نوآوری در مطالب و استفاده از قالب‌های متنوع 
۴- رعایت عدم کپی مطالب 
۵- اجرا، طراحی و صفحه‌آرایی به صورت دستی و کلاژ

ب) موضوعات پیشنهادی
حدیث کوتاه یا یک موضوع قرآنی/ سرمقاله/ آشنایی با واژه‌ها/ معرفی کتاب/ معرفی شاعر و نویسنده/ رویدادهای روز (واقعه فرهنگی– تاریخی)/ معرفی فرهنگ‌سرا یا کتابخانه/ درس‌هایی از زندگی بزرگان 

ج) موارد داوری 
صفحه‌آرایی/ خلاقیت و نوآوری/ خوشنویسی و زیبایی/ پرداختن به رویکردهای مسابقه/ ذکر منابع به کار رفته در متن‌ها/ رعایت اصول ادبی و نگارشی در متن/ روان بودن مطالب/ رعایت و تکمیل بخش‌های تعریف‌شده در روزنامه‌دیواری

د) مهلت ارسال آثار: ۱ تا ۱۵ آذر 

ه) زمان داوری و اعلام اسامی برندگان  ۲۵ آذر ۹۷ در پایگاه اطلاع‌رسانی فرهنگ‌سرای بهاران به نشانی 

نحوه ارسال آثار: 
از همه دانش‌آموزان علاقه‌مند که تمایل به شرکت در مسابقه را دارند، دعوت می‌شود روزنامه‌دیواری‌های خود را با رعایت موارد به مربیان مدارس تحویل دهند. همچنین شماره تلفن ۶۶۳۲۳۰۷۳ دبیرخانه جشنواره در ساعت‌های اداری پاسخگوی پرسش‌های علاقه‌مندان خواهد بود.
نظر شما