جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۲۲
کد خبر: ۱۰۰۲۷۰
|
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۳

خانواده شهید عبدالله قربانخانی در برنامه «ستارگان پرفروغ» تجلیل شدند

رییس فرهنگ‌سرای عطار نیشابوری در برنامه «ستارگان پرفروغ» با همسر شهید عبدالله قربانخانی دیدار کرد.
به گزارش رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، در ویژه‌برنامه «ستارگان پرفروغ» این هفته که سه‌شنبه ۲۰ آذر ماه در منزل شهید عبدالله قربانخانی برگزار شد، محمدرضا جمالی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۰ با همسر این شهید دیدار و از وی تجلیل کرد.

همسر شهید قربانخانی در این دیدار درباره همسر شهیدش گفت: آن زمان رسم نبود که دختر و پسر قبل از عقد همدیگر را ببینند. با اینکه عبدالله پسر دایی‌ام بود، اما بعد از ازدواج همدیگر را دیدیم. ایمانش قوی بود و خیلی هم به بزرگ‌ترها احترام می‌گذاشت، اهل کمک به نیازمندان بود و در جریان مسائل سیاسی آن دوران قرار داشت. هیئتی در منطقه داشتیم که به آنجا رفت و آمد داشت و عضو بسیج بانک سپه هم بود.

وی ادامه داد: آخرین فرزندم دو ماهه بود که گفت می‌خواهد به جبهه برود. چند ماهی در پادگان امام حسن (ع) آموزش دید و بعد هم راهی جبهه شد. چهار ماه در جبهه بود که خبر شهادتش را دادند. وقتی با همسرم تماس می‌گرفتم و می‌پرسیدم کجا هستی، می‌گفت من عقب جبهه‌ام، در صورتی که همیشه در خط مقدم بود و شهدا و زخمی‌ها را به عقب برمی‌گرداند. تا اینکه در سال ۶۱ در جریان عملیات مسلم بن عقیل در منطقه سومار به شهادت رسید. دوستانش تعریف می‌کردند ۹ نفر در سنگر بودند که یکی از آنها عبدالله بود، خمپاره‌ای به سنگر خورده و به جز دو نفر بقیه به شهادت رسیدند.

این همسر شهید در پایان عنوان کرد: مسئولان در شرایط کنونی کشور باید به درد مردم رسیدگی کنند و هرکس در هر جایگاهی که هست، فکر خدمت به مردم باشد. همه ما باید دست به دست هم دهیم تا ایرانی بهتر داشته باشیم و کشورمان را بسازیم.

در پایان این برنامه مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۰ با اهدای نشان برنامه «ستارگان پرفروغ» و لوح تکریم از همسر شهید عبدالله قربانخانی تجلیل کرد.

گرامی‌داشت یاد و خاطره شهدای والامقام منطقه ۱۰ به همراه پاسداشت فرهنگ ایثار، شهادت و مقاومت در قالب دیدار و تکریم خانواده شهدا بر اساس فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر «تلطف و احوالپرسی از خانواده شهدا» از اهداف برنامه «ستارگان پرفروغ» است که هر هفته سه‌شنبه‌ها به همت خانه موزه شهیدان اقبالی برگزار می‌شود.
 
علاقه‌مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره این برنامه می‌توانند به نشانی: بزرگراه نواب صفوی (شمال به جنوب)، خیابان کمیل غربی، بعد از چهارراه قلیچ‌خانی، خانه‌موزه شهیدان اقبالی مراجعه کنند یا با شماره تلفن: ۶۶۶۹۱۵۴۶ تماس بگیرند.
نظر شما