جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۳۱
کد خبر: ۱۲۰۳۹۳
|
تاریخ انتشار: ۰۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۱
به مناسبت اولین سالگرد شهادت محسن فخری‌زاده؛

برنامه مجازی «فخر ایران» منتشر شد

خانه فرهنگ میثاق در منطقه 5، برنامه مجازی «فخر ایران» را به مناسبت گرامی‌داشت اولین سالگرد شهادت دانشمند دفاعی و هسته‌ای کشور «شهید محسن فخری‌زاده» را منتشر کرد.
برنامه مجازی «فخر ایران» منتشر شدبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، «فخر ایران» عنوان برنامه مجازی است که خانه فرهنگ میثاق به مناسبت گرامی‌داشت اولین سالگرد شهادت «محسن فخری‌زاده»، شامل مروری بر زندگینامه، جایگاه بین‌المللی و نحوه شهادت این دانشمند دفاعی و هسته‌ای کشور، در بستر شبکه‌های اجتماعی منتشر کرد.


محسن فخری‌زاده عضو ارشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران بود. بر اساس قطعنامه ۱۷۴۷ شورای امنیت که در تاریخ ۲۴ مارس ۲۰۰۷، علیه فعالیت‌های هسته‌ای ایران تصویب شده نام وی جزو افراد تحریم شده قرار داده بود.


به گزارش «فارن پالیسی»، نام محسن فخری‌زاده به عنوان یکی از پنج شخصیت ایرانی که در فهرست ۵۰۰ نفره قدرتمندترین افراد جهان که از سوی نشریه آمریکایی فارن پالیسی منتشر شده‌است.

محسن فخری زاده در تاریخ ۷ آذر ۱۳۹۹ در منطقه آبسرد دماوند ترور شد. بر اساس اطلاعات رسمی منتشر شده وی در عملیات تروریستی پیش آمده جان خود را از دست داد و به شهادت رسید.

علاقه‌مندان برای مشاهده این برنامه مجازی می‌توانند به صفحه اینستاگرام خانه فرهنگ میثاق به نشانی kh.misagh5@ مراجعه کنند.


نظر شما