جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۱۰:۳۱
کد خبر: ۱۲۱۳۶۵
|
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳

مرتضی امیری اسفندقه: فقط هنر نیست که حاج قاسم را معرفی می‌کند بلکه حاج قاسم هم هنر را معرفی می‌کند

مشاور شهردار تهران در امور شعر و ادبیات در ویژه‌برنامه «مقام حماسه» که چهارشنبه ۸ دی در تالار وحدت برگزار شد، گفت: فقط این هنر نیست که حاج قاسم را معرفی می‌کند بلکه حاج قاسم هم هنر را معرفی می‌کند.
مرتضی امیری اسفندقه: فقط هنر نیست که حاج قاسم را معرفی می‌کند بلکه حاج قاسم هم هنر را معرفی می‌کندبه گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، در حاشیه اجرای ‌پوئم سمفونی «سرباز» که چهارشنبه ۸ دی در آستانه دومین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی در تالار وحدت برگزار شد، مرتضی امیری اسفندقه شاعر و مشاور شهردار تهران در امور شعر و ادبیات گفت: ما هنر را نقل می‌کنیم و هنر، ما و جامعه را نقد می‌کند. در حقیقت ما ناقل هنر و هنر ناقد ماست.

وی درباره نقش هنر در معرفی حاج قاسم سلیمانی گفت: فقط این هنر نیست که حاج قاسم را معرفی می‌کند بلکه حاج قاسم هم هنر را معرفی می‌کند. خون شهدا جوهر مرکب هنرمندان را نقد می‌کند و جوهر مرکب هنرمندان، حال و هوا، عزت، منزلت و مقام شعرا را نقل می‌کند. «مِدادُ الْعُلَماءِ و دِماءِ الشُّهَداء» این‌ها سرانجام در یک نقطه در هم آمیخته می‌شوند و همدیگر را پیدا می‌کنند. قلمی که از قدم شهید می‌گوید و قدم شهیدی که قلم را حفظ کرده است.

در آستانه دومین سالگرد شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی، ویژه‌برنامه «مقام حماسه»، نجوای شاعرانه نغمه‌ها و آواها در رثای سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی چهارشنبه هشتم دی ماه در تالار وحدت برگزار شد.

مرتضی امیری اسفندقه: فقط هنر نیست که حاج قاسم را معرفی می‌کند بلکه حاج قاسم هم هنر را معرفی می‌کند

در این برنامه دو پوئم‌سمفونی «اروند» و «سرباز» که از محصولات مدیریت موسیقی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با همکاری دفتر موسیقی و سرود سازمان صداوسیماست، اجرا شد. این اجرا توسط ارکستر سمفونیک صداوسیما به رهبری آرش امینی، گروه کر صداوسیما به رهبری رازمیک اوهانیان و با خوانندگی امیرحسین سمیعی روی صحنه رفت.

خبرهای مرتبط
نظر شما