جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۶:۲۹
کد خبر: ۱۲۲۳۳۰
|
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۸

کارگاه رایگان نگارگری در فرهنگسرای ارسباران

دوره تخصصی نگارگری با حضور افتخاری استاد اردشیر مجرد تاکستانی ، دوشنبه هر هفته ساعت ۱۴ در فرهنگسرای ارسباران برپا می‌شود.


به گزارش روابط عمومی فرهنگسرای ارسباران، به منظور ترغیب و تشویق هنرمندان جوان به هنر نقاشی ایرانی، فرهنگسرای ارسباران کارگاه رایگان نگارگری را با حضور استاد اردشیر مجرد تاکستانی دوشنبه های هر هفته ساعت 14 در نگارخانه هنر برگزار می کند. استاد تاکستانی متولد 1328، یکی از نقاشان مکتب مینیاتور است. وی نگارگر و محقق نگارگری و تذهیب و تشعیر فارغ‌التحصیل هنرستان هنرهای تجسمی است که به عنوان «گنجینه زنده بشری» در یونسکو ثبت شدند. کتابهای «تشعیر - نشر شاهد»، «تشعیر در هنرهای کتاب آرایی - انتشارات یساولی»، «شیوه ی تذهیب - انتشارات سروش»، «راهنمای نقاشی و هنرهای کتاب آرایی در ایران - آستانه ی مقدسه ی حضرت معصومه(س)»، «خودآموز مینیاتور - 3جلد» و «سفرنامه ی غیاث الدین نقاش» از دیگر آثار استاد است. گفتنی است بعضی از این کتب، جزو اولین کتاب هایی هستند که در این زمینه ها در ایران و شاید در دنیا منتشر شده اند.

اردشیر مجرد تاکستانی نگارگری را نزد استادان بزرگ همچون ابوطالب مقیمی، عباس معیری، محمود فرشچیان تلمذ کرده و جزو میراث گرانبهای استادان این هنر متعالی است.

علاقمندان می توانند برای حضور در این کارگاه ها به نگارخانه هنر فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی، خیابان جلفا کوچه عقاب مراجعه کنند .

نظر شما