جمعه ۳۰ شهريور ۱۴۰۳
ساعت : ۰۳:۲۳
کد خبر: ۱۲۴۴۶۲
|
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۵

کتاب «تلخی رهایی» در یازدهمین فرهنگ‌سرای کتاب رونمایی شد

آیین رونمایی از کتاب «تلخی رهایی» نوشته جواد کامور بخشایش با موضوع خاطرات ۱۷ سال اسارت علی بیگلری در اردوگاه اطفال (الرمادی) و اردوگاه اشرف روز شنبه ۳۱ اردیبهشت ماه در یازدهمین فرهنگ‌سرای کتاب تهران برگزار شد.
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فرهنگ و هنر، جواد کامور بخشایش نویسنده این اثر در مراسم رونمایی کتاب «تلخی رهایی» اظهار داشت: در حوزه ادبیات اسارتگاهی و اردوگاهی کتاب‌های متعددی تألیف شده است اما در این رابطه همچنان ابعاد ناگفته بسیاری وجود دارد که شاید خط قرمز محسوب شوند. 

وی در ادامه در خصوص کتاب «تلخی رهایی» و علی بیگلری افزود: ایشان فقط دوران اسارت را در اسارتگاه‌های عراق سپری نکرده‌اند بلکه ماجرای علی بیگلری پایانی متفاوت داشته است و از این منظر در این کتاب با داستان متفاوتی روبه‌رو می‌شویم. 

وی به واقعیت افزوده این کتاب اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه فیلم مرتبط با لحظه اسارت علی بیگلری از تلویزیون عراق پخش شده بود، این فیلم به عنوان واقعیت افزوده در انتهای کتاب قابل دسترسی و مشاهده است. 

جواد کامور داستان این کتاب را روایت نوجوانی عنوان کرد که با دستکاری کردن شناسنامه خود عازم جبهه شد اما فرصت کوتاهی را در آنجا حضور داشت و به اسارت درآمد. وی افزود: این داستان روایت سه سال و نیم اسارت بیگلری در اردوگاه اطفال و در نهایت انتقال وی به اردوگاه اشرف و گذران ۱۷ سال اسارت در این اردوگاه است. 

وی در این رابطه تصریح کرد: پس از پایان جنگ سازمان مجاهدین نیروهای خود را از دست داده بود و به جذب اسرای ایرانی در اسارتگاه‌ها روی آورد. علی بیگلری از جمله اسرایی بود که به این اردوگاه منتقل شد اما با توجه به تناقض‌های فکری که با این گروه داشت در صدد رهایی از این زندان برآمد.  

این کتاب در روزهای پایانی سال ۱۴۰۰ از سوی انتشارات سوره مهر در قالب ۳۲۲ صفحه و با شمارگان ۱۲۵۰ جلد منتشر شد. 

نظر شما